در مراسم افتتاح کارخانه اسیدسولفوریک سرچشمه:

رحمانی: ۲.۵میلیارد یورو طرح مسی در حال اجرا داریم

به گزارش اقتصادآنلاین ، رضا رحمانی در مراسم افتتاح کارخانه اسیدسولفوریک مس سرچشمه اظهار داشت: امروز و با حضور ریس جمهور شاهد افتتاح مهم ترین طرح زیست محیطی کشور هستیم و مس به عنوان عنصر استراتژیک، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: این کارخانه با 110 میلیون یورو 45 میلیارد تومان اجرا شده است. دوستداران محیط زیست بدانند صنعت کشور حامی و حافظ محیط زیست است و مردم بدانند خدمتگزاران در صنعت کار بزرگی در کاهش آلایندگی مس انجام داده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز 1627 میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ملی مس تقدیم مردم استان کرمان می شود، خاطر نشان کرد: از جمله این طرح ها، طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره 4 کارخانجات ذوب مس سرچشمه است.

وی ادامه داد: طرح های دیگر شامل افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و دو و اصلاح تیکنر شماره 4 مس سرچشمه، سیستم های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن و نیز سیستم ضدتصادم ماشین آلات معدن با هوشمندسازی و مدیریت است.

رتبه هفتم اکتشافات مس

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با اکتشافات جدید، به تولید 34.5 میلیون تن رسیده ایم، گفت: اکنون کشور ما رتبه هشتم ذخایر دنیا را دارد و امسال پیش بینی می کنیم با کتشافات جدید، به رتبه هفتم دنیا در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در تولید مس نیز طی 6 ماهه نخست امسال، 15 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم و در تولید مس کاتد، با 260 هزار تن در سال جاری رکورد جدیدی را به ثبت خواهیم رساند.

ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی

رحمانی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور، تصریح کرد: این طرح به عنوان ابرپروژه ای با 12 هزار میلیارد تومان مطرح است و در مجموع 825 کیلومتر لوله گذاری در این پروژه داریم.

وی افزود: این خط لوله تا پایان امسال این خط انتقال به سیرجان مورد بهره برداری قرار گرفته و اواسط سال 99 به سرچشمه می رسد. همچنین، تلاش می کنیم تا سال آینده این خط انتقال به چادرملو برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان