راه اندازی مرکز پیوند قلب در کرمانشاه

راه اندازی مرکز پیوند قلب در کرمانشاهرئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی مرکز پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه ظرف دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود رضا مرادی امروز (21 آبان) در آیین افتتاح اولین بیمارستان سوختگی غرب کشور با اشاره به کلنگ زنی این بیمارستان در سال 1389 گفت: با توجه به مشکلاتی که پیمانکار پروژه داشت ساخت آن به درازا کشید اما نهایتا با همکاری دادستان فسخ قرارداد پیمانکار صورت گرفت.

وی افزود: با فسخ قرارداد، طی یک سال گذشته کار جهادی برای تکمیل این بیمارستان صورت گرفت و نهایتا امروز شاهد افتتاح این بیمارستان هستیم.

مرادی تصریح کرد: این بیمارستان 50 تخت خوابی بوده که 38 تخت آن تخت جراحی و بستری بوده و 12 تخت آن BICU است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ساخت این بیمارستان در محوطه بیمارستان امام رضا ع از این بیمارستان به عنوان یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر چهار مجموعه درمانی شامل خود بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان سوختگی "گلستان"، بیمارستان درمان بیماران سل مقاوم به درمان "نسیم" و بیمارستان جامع سرطان  در این مرکز فعالیت دارد و یا در حال راه اندازی است.

مرادی تصریح کرد: با افتتاح کامل چهار مجموعه در نهایت بیش از 1000 تخت در این مرکز فعال میشود.

وی از فعالیت 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان خبر داد وافزود: در مجموع 2600 نیرو در 24 بخش تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

مرادی در تشریح برنامه های پیش روی این مجتمع درمانی گفت: دو مرکز پیوند مغز استخوان و پیوند کلیه هم اکنون در بیمارستان امام رضا (ع) فعال است و در دو ماه آینده مرکز پیوند قلب نیز در این مجتمع درمانی راه اندازی میشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به دومین سالگرد زلزله آبان ماه سال 96 گفت: در زلزله اقدامات خوبی انجام شد و تجربیات خوبی برای شبکه بهداشت و درمان استان به دست آمد.

مرادی با اشاره به آسیب های فراوان مراکز درمانی در این زلزله گفت: در کنار خانه ها و مراکز بهداشتی بیمارستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب و نیز بیمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب در این زلزله دچار خسارت شدند که پیگیری ها جدی برای افتتاح وتکمیل آنها نیاز است.

وی همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در اسلام آبادغرب توسط بانک های خصوصی گفت: ساخت این بیمارستان تا مرحله گودبرداری پیش رفته و با توجه به مشکلات ارز بانک ها از ادامه آن پا پس کشیده‌اند که تقاضا داریم وضعیت این بیمارستان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تخریب 50 خانه بهداشت در زلزله گفت: از این تعداد تاکنون 43 مرکز تحویل شده و مابقی که توسط خیرین در حال ساخت است به خاطر مشکلات نرخ ارز فعلا کارشان باقی مانده که در ماههای آینده آنها نیز تحویل میشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان