پیش‌بینی ابتلای ۷۷ میلیون اروپایی به نوعی عارضه چشمی

پیش‌بینی ابتلای 77 میلیون اروپایی به نوعی عارضه چشمیبررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2050 میلادی حدود 77 میلیون نفر در اروپا به بیماری دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن (AMD) مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌ها حاکیست دژنراسیون ماکولا که عامل اصلی نابینایی برگشت‌ناپذیر و اختلال شدید بینایی است سلامت 77 میلیون اروپایی را تا سال 2050 تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محققان هشدار دادند: این موضوع مستلزم ارائه خدمات درمانی قابل توجه و برنامه‌ریزی‌های دقیق در دهه‌های پیش‌رو است به ویژه اینکه بیشتر موارد تشخیصی در افراد بالای 70 سال خواهد بود.

دژنراسیون ماکولا زمانی اتفاق می‌افتد که بخش کوچک مرکزی شبکیه چشم با افزایش سن تحلیل می‌رود.

محققان به منظور پیش‌بینی خدمات درمانی مورد نیاز به بررسی تعداد مبتلایان به این عارضه چشمی در حال حاضر و موارد جدید مبتلایان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال 2050 پرداختند. به همین منظور اطلاعات مربوط به 22 تحقیق که 55 هزار و 323 فرد 60 تا 81 ساله در آن شرکت داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال اکسپرس، یافته‌های بدست آمده نشان داد تا سال 2050 تعداد موارد جدید مبتلایان به این عارضه بیش از 75 درصد بیشتر می‌شود. در این سال از هر چهار فرد بزرگسال در اتحادیه اروپا یک نفر به بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مبتلا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان