کارخانه اختصاصی خودروهای برقی فولکس واگن در چین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان یک سال پیش بود که تصمیم گرفت به منظور توسعه و افزایش سهم خود در بازارهای جهانی علی الخصوص چین که همواره برای تمامی شرکت های خودروسازی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است، در این کشور یک کارخانه اختصاصی احداث و راه اندازی کند تا بتواند در آن محصولاتی مخصوص این بازار را به تولید و عرضه برساند.

مدیرعامل شرکت فولکس واگن در چین در این باره خاطرنشان کرده است: تنها ظرف مدت 12 ماه احداث و راه اندازی این کارخانه به طول انجامید که به همین سبب به تمامی همکارانم تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم سهم بزرگ و خطیری در افزایش سهم خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست را ایفا کرده و در تسریع و شتاب بخشیدن به توسعه وسائل نقلیه الکتریکی و باکیفیت و مدرن کوشا باشیم.

بر اساس گزارش وب سایت evertiq، این کارخانه که به منظور توسعه و تولید خودروهای الکتریکی در چین ساخته شده، مبتنی بر پلتفرم MEB بوده و قرار است از اکتبر سال 2020 میلادی عملیاتی شود. همچنین گفته می شود نخستین محصول آن نیز فولکس واگن ID مخصوص بازار چین خواهد بود.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 300 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت که نقش کلیدی و محوری در برنامه های بلندمدت چین و فولکس واگن در توسعه حمل و نقل پاک و الکتریکی ایفا خواهد کرد.

فولکس واگن در چین تا سال 2025 میلادی 15 مدل خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد که برخی از این خودروهای چینی و برقی در کارخانه فاو – فولکس واگن به تولید خواهند رسید که در مجموع ظرفیت تولید سالانه آنها 600 هزار دستگاه برآورد می شود.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

این خودروساز آلمانی پیشتر اعلام کرده بود که می‌خواهد بالغ بر 10 میلیارد یورو تا سال 2025 در بخش تولید و طراحی خودروهای برقی هزینه کند. خودروی مدل I.D فولکس واگن با ارزان‌ترین مدل تسلا به رقابت خواهد پرداخت. قیمت این مدل جدید که یک خودروی سدان است، برای تولید انبوه در بازار 35 هزار دلار خواهد بود.

فولکس واگن بدین ترتیب می‌تواند یکی از بزرگترین بازیگران و پیشگامان در عرصه تولید و فروش خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک در جهان باشد.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش (رسوایی دیزل گیت) در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولتها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان