اجرای مرحله دوم طرح مدرسه آماده در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز دومین مرحله از اجرای طرح مدرسه آماده خبر داد.

اجرای مرحله دوم طرح مدرسه آماده در تهران

به گزارش ایسنا، دکتر رضا کرمی محمدی در دیدار با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به مرحله اجرا درآمده است طرح مدرسه آماده بود. طرحی که در 2500 مدرسه شهر تهران اجرا شده و بر اساس آن مشکلات ایمنی غیرسازه‌ای مدارس احصا شده و به دانش‌آموزان و مربیان و پرسنل مدارس نیز آموزش‌های لازم ارائه شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه طرح مدرسه آماده را می‌توان در دیگر شهرهای کشور نیز اجرایی کرد، گفت: پیشنهاد ما این است که در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش طرح مدرسه آماده به عنوان طرحی ملی با هدف ارتقای ایمنی و آمادگی مدارس در هنگام حوادث و بحران‌ها و به خصوص زلزله اجرایی شود. ما نیز این آمادگی را داریم که تجربیات‌مان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

کرمی محمدی از آغاز دومین مرحله از طرح مدرسه آماده نیز خبر داد و گفت: همایش مدیران مدارس شهر تهران همزمان با اجرای این طرح برگزار خواهد شد و براساس آن آموزش‌های ویژه‌ای به مدیران و دبیران و دیگر مسئولان مدارس و آموزش و پرورش ارائه خواهد شد.

وی ارتقای آگاهی شهروندان، افزایش ایمنی منازل از طریق دانش‌آموزان، تجهیز مدارس به تجهیزات امداد و نجات و اسکان اضطراری و... را از جمله دیگر مواردی برشمرد که می‌توان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و در اجرای طرح مدرسه آماده، اجرایی کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار توجه به پایداری و ایمنی مدارس در برابر حوادث و بلایا را امری ضروری برشمرد و گفت: می‌توان در هماهنگی با وزارت کشور این طرح را در تمامی مدارس کشور نیز اجرا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان