آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکس

افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در مناطق مختلف پایتخت طی چند روز گذشته سلامت بسیاری از افراد در گروه‌های حساس جامعه را در معرض خطر قرار داد.

آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکس

آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکسبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در بسیاری از نقاط شهر تهران، بسیاری از گروه‌های حساس جامعه نظیر کودکان، سالمندان و زنان باردار را در معرض خطر قرار داد، بر همین اساس روز گذشته استانداری تهران کلیه مدارس ابتدایی تهران را برای امروز تعطیل کرد.

طبق قانون هرگاه که میانگین شاخص آلودگی هوا به بالای 150 برسد، باید تمهیدات لازم برای گروه‌های حساس جامعه در نظر گرفته شود.

اما وقتی با دقت بیشتری به نتایج ایستگاه‌های سنجش نظاره می‌کنیم، مشخص می‌شود، شاخص آلودگی هوا در برخی از مناطق بسیار بالاتر از 150 است و همین امر آن‌ها را در گروه آلوده‌ترین مناطق تهران قرار داده است.

در حال حاضر منطقه 20 با 169 واحد بیشترین شاخص آلودگی هوا را دارد و مناطق 21، 10 و 15 با شاخص آلودگی 157، 153 و 151 در رتبه‌های بعدی هستند.

آلوده ترین نقاط تهران کجاست؟ / غرب و جنوب تهران آلوده تر از همه جا!

گفتنی است نقاط مشخص شده بر روی نقشه نشان دهنده محل استقرار دستگاه‌های سنجش آلودگی است، به این معنا که مثلا منطقه 16 که همجوار منطقه 20 است و فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هواست، تفاوت چندانی با آن ندارد.


بیشتر بخوانید: ضرر 300 دلاری هر تهرانی از آلودگی هوا


متأسفانه مناطق 12 و 16 که به دلیل وجود ترمینال جنوب، ایستگاه راه آهن و بازار تهران از آلودگی بالایی برخوردارند و فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان