همتی:بانک‌ها نباید برای رمز دوم هزینه‌ای بگیرند/توضیح وزیر اقتصاد درباره ۲ میلیارد دلار گم شده!

خبرگزاری مهر: عبدالناصر همتی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح گواهی اعتبار مولد (گام)، گفت: ما دنبال این هستیم راهکار‌هایی پیدا کنیم که بدون افزایش نقدینگی بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی مرتفع شود.

وی افزود: این گام اعطای گواهی‌های اعتباری است که بانک‌ها برای تامین زنجیره تولیدی صادر خواهند کرد و در واقع واحد‌های تولیدی که به مواد اولیه نیاز دارند می‌توانند از این اوراق استفاده کنند بدون آنکه به نقدینگی اضافه شود.

رئیس کل بانک مرکزی متذکر شد: کلیات طرح گواهی اعتبار مولد (گام) در جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار تصویب شد و اگر دو هفته دیگر جزییات آن تصویب شود آن را عملیاتی می‌کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان از طریق اوراقی که بانک‌ها تامین می‌کنند حل شود و یک نکته مورد توجه دیگر آنکه این اوراق در بازار بورس هم قابل خرید و فروش است.

همتی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه هزینه‌های رمز دوم یک بار مصرف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟، گفت: استفاده از این رمز‌ها یکی از کار‌های ضروری است چراکه تعداد بسیار زیادی از شکایت‌هایی که به پلیس فتا می‌شود، درباره سوءاستفاده‌هایی است که از تراکنش‌های بانکی افراد زمانی که بدون کارت اقداماتی را انجام می‌دهند صورت می‌گیرد.

وی گفت: ما از ابتدا هم گفته بودیم هیچ کس نباید در این باره از مردم هزینه‌ای دریافت کند و بانک‌ها باید خودشان این رمز‌ها را برای مردم تامین کنند چرا که بخشی از اقدامات بانک‌ها برای مشتریان شان است و نباید هزینه‌ای از این بابت به آن‌ها تحمیل شود.

فراخوان ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران تا آذر اعلام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت‌نام طرح ملی اقدام مسکن در استان تهران در اولویت سوم قرار دارد گفت: فراخوان ثبت نام آن تا آذرماه اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه 22 آبان) درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران گفت: اراضی دولتی که قابلیت برنامه‌ریزی برای آغاز طرح ملی اقدام مسکن داشتند را در این طرح مد نظر قرار دادیم.

وی افزود: تقریبا 50 درصد بافت تهران بازسازی و نوسازی شده و بقیه آن باقی مانده است که البته این موضوع هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ظرفیت شهر‌های جدید هم در قالب طرح جدید اقدام ملی مسکن استفاده کرده و پروژه‌های آن مناطق نیز شروع شده است.

اسلامی افزود:، چون باید مقدمات اجرای طرح اقدام مسکن در استان تهران به صورت کامل فراهم شود و همه اراضی شناسایی شده و تکمیل شود ثبت‌نام این طرح ملی را در اولویت سوم قرار دادیم و بر همین اساس فراخوان ثبت نام آن را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: ثبت نام طرح ملی اقدام مسکن در استان تهران حداکثر تا پایان آذر است؛ هر چند که باید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تمام ثبت‌نام‌ها در قالب این طرح تا پایان آذر ماه صورت گیرد.

واعظی: مبارزه با فساد برای همه دستگاه‌ها باشد، نه فقط برای دولت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال دولت از مبارزه با فساد گفت: این نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد و باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

به گزارش فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هر دستگاهی می‌خواهد مبارزه با فساد کند مورد نظر دولت و با استقبال رییس جمهور همراه است؛ این نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد و باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

وی در پاسخ با واکنش‌ها در مورد اظهارات روحانی در یزد تصریح کرد: چیز خاصی گفته نشده که برخی را بر آشفته کرده؛ همان کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند دو قطبی می‌کنند و موضوع را به برادر رییس جمهور ربط می‌دهند.

واعظی در برخورد با یکی از نزدیکان رئیس سابق قوه قضائیه خاطرنشان کرد: می‌گویند آقای طبری 16، 17 سال فساد کرده و او را بازداشت کرده‌اند، اما هیچ چیزی در مورد پرونده‌اش مشخص نیست. باید در این شرایط همه با هم با فساد مبارزه کنیم.

واکنش وزیر دفاع به تحریم فرماندهان نیرو‌های مسلح

سرتیپ حاتمی به تحریم تعدادی از فرماندهان نیرو‌های مسلح ایران از سوی دولت آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما همواره به عنوان خار چشم دشمنان مورد هدف آمریکایی‌ها بوده و این بار هم تعدادی از فرماندهان عزیز ما را مورد تحریم قرار دادند که هیچ اثری نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در واقع امروز از منظر نیرو‌های مسلح کسی که تحت تحریم آمریکایی‌ها قرار بگیرد مانند کسی است که مورد اصابت گلوله دشمن قرار می‌گیرد و در چشم نیرو‌های مسلح مثل یک جانباز در جنگ با دشمن به او نگاه می‌شود و آن‌ها موجب افتخار مردم و نیرو‌های مسلح هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تحریم برخی از فرماندهان تأثیری در اداره نیرو‌های مسلح هم نخواهد داشت، گفت: ما اصولاً نیرو‌های مسلح را به شکل خودکفا و متکی به توانمندی‌های داخل اداره می‌کنیم که این نوع حرکات اثری بر اداره نیرو‌های مسلح نخواهد داشت.

ربیعی: مشمولین دریافت حمایت‌های معیشتی به 60 میلیون می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: تعداد مشمولین دریافت حمایت‌های اجتماعی و معیشتی شاید به حدود 60 میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور و اینجانب پیش از این در مورد افزایش مبلغ یارانه صحبت کرده بودیم. چگونگی خانوار‌هایی که باید مشمول شوند و چگونگی شیوه اعتراض و موارد مختلف دیگر و تأمین منابع، امروز در جلسه بیش از سه ساعته هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همان طور که بیان شده بود پرداخت یارانه‌ها بیش از 18 میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت. با درگاهی که وزارت رفاه مشخص خواهد کرد که این درگاه در دو سازمان حمایتی ما مستقر خواهد شد، افراد جامانده نیز می‌توانند ثبت نام کنند که مشمولین دریافت حمایت‌های اجتماعی و معیشتی شاید به حدود 60 میلیون نفر برسند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز در مورد شیوه انتخاب بیش از 18 میلیون خانوار بحث شد، ترکیبی از درآمد و شاخص‌های برخورداری جزو شاخص‌های انتخاب هستند. برخی از مناطق کشور دارای محرومیت هستند که شامل یارانه خواهند شد. مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، کارگران و بازنشستگان، مشمول دریافت این یارانه‌ها خواهند شد.

وی افزود: این شمولیت نه تنها طبقات پایین، بلکه طبقات متوسط به پایین را نیز دربرخواهد گرفت و دهک‌هایی که درآمد بالایی دارند حذف خواهند شد. راهکار اعتراض باز است و امروز تصمیم گرفته شد هر زمانی که اعتراض پذیرفته شود، این پول برای فرد معترضی که اعتراضش مورد قبول واقع باشد، ذخیره خواهد شد.

ربیعی تأکید کرد: با دقت همه فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سرعت این رسیدگی‌ها را انجام خواهند داد.

سخنگوی دولت گفت: بحث اصلی دولت، افزایش قدرت خرید این طبقات است. قدرت خرید این طبقات برای خرید کالا‌های اساسی افزایش خواهد یافت. مبلغ هم در همان کارت‌ها خواهد بود، کارت‌های موجود و یا کارت‌های جایگزینی که بانک مرکزی اعلام می‌کند. پول به این کارت‌ها واریز خواهد شد، به تعبیری شارژ خواهد شد.

وی تأکید کرد: کار‌ها نهایی شده، سناریو‌های مختلفی در این زمینه مطرح است که ما بتوانیم رقم قابل توجهی را به مردم اختصاص دهیم که بتواند کمک معیشتی و حمایت برای اقشار خاص باشد.

ربیعی گفت: ابعاد اقتصادی این طرح تورم زا نبودن آن و تأمین منابع مالی آن مورد بحث جدی است، بانک مرکزی آثار تورمی سناریو‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده است. ملاحظاتی خواهیم داشت که آثار تورمی با توجه به شیوه پرداخت و نحوه هزینه کرد به حداقل برسد. برخی معتقدند اگر این طرح اجرا نشود، ممکن است به خاطر ورود نقدینگی آثار تورمی بیشتری را شاهد باشیم. این طرح با کمترین آثار تورمی قطعا اجرا خواهد شد.

ادامه دارد...

واکنش رحمانی به انتشار اسنادی درباره فساد در وزارت صمت: کذب است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به انتشار اسنادی در فضای مجازی در خصوص وقوع فساد در این وزارتخانه اظهار کرد: مطالب مطرح شده همه دروغ و کذب است و اگر هر کسی هر مدرکی در این خصوص دارد برای من آن‌ها را ارسال کند.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره صحت برخی اسناد منتشر شده در فضای مجازی در خصوص فساد در این وزارتخانه اظهار کرد: همه‌اش دروغ و کذب است.

وی ادامه داد: هرکسی هر مدرکی در این خصوص دارد برای من ارسال کند؛ من بیشتر و تندتر از همه با این موضوع برخورد خواهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اعلام نظر وزارت اطلاعات در خصوص همکاری شرکت فیلیپ موریس با ایران اظهار کرد: نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت طی مراحل قانونی است؛ و زمانی همکاری با این شرکت را تایید نکرده بودند، ما هم اقدام نکردیم الان نیز اگر این همکاری را تایید کنند، اقدام لازم انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. ما تابع قانون هستیم.

تکمیل می‌شود.

توضیحات وزیر اقتصاد در مورد فساد 2 میلیارد دلاری

وزیر اقتصاد گفت: من راجع به آن دو میلیارد دلار توضیح دادم که در دولت یازدهم این مدارک به قوه قضائیه فرستاده شد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در گفتگو بافارس در مورد اظهارات اخیر رییس جمهور در یزد اظهار داشت: من راجع به آن دو میلیارد دلار توضیح دادم که در دولت یازدهم این مدارک (به قوه قضائیه) فرستاده شد.

به گزارش فارس، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جمع مردم استان یزد گفت: قوه قضائیه درباره فساد 2 میلیارد دلاری توضیح دهد.

وی گفته بود: از قوه قضائیه می‌خواهم حالا که با فساد‌های میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را نیز برای مردم توضیح دهند. این که هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقای که دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول این مردم را خورده و او را دستگیر و حکم اعدام برای او صادر کردند و الان نیز این فرد در زندان است، آن پول کجا رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان