معاون عمرانی استانداری کردستان:

۲۵ درصد جمعیت سنندج در نایسر سکونت دارد/ اختلاف جدی سرانه درآمدی کردستان با استان های همجوار

ایسنا/کردستان معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: کمبود سرانه درآمدی در کردستان به نبود ارائه خدمت مناسب شهرداری ها به شهروندان و نبود توان اقتصادی منجر می شود.

25 درصد جمعیت سنندج در نایسر سکونت دارد/ اختلاف جدی سرانه درآمدی کردستان با استان های همجوار

شهرام ملکی امروز چهارشنبه (22 آبان) در جلسه ستاد بازآفرینی استان که با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به مرکزیت سنندج و با 10 شهرستان، یک میلیون و 30 هزار نفر جمعیت و 30 شهرداری دارد.

وی نسبت جمعیت شهری به روستایی را 70 به 30 درصد اعلام کرد و افزود: بودجه سالانه پیش بینی شده مجموع شهرداری های استان در سال جاری 430 میلیارد تومان بوده که 90 درصد آن تحقق یافته است.

معاون عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: از لحاظ سرانه بودجه، طی سال گذشته هر شهروند 290 هزار تومان سرآنه درآمدی داشته که پیش بینی می شود این میزان امسال به 380 هزار تومان برسد.

وی این میزان سرانه درآمدی را در مقایسه با استان های همجوار از جمله ایلام، کرمانشاه و همدان جدی و بسیار زیاد ذکر و بیان کرد: کمبود سرانه درآمدی در کردستان به نبود ارائه خدمت مناسب شهرداری ها به شهروندان و نبود توان اقتصادی منجر می شود.

ملکی به طرح بازآفرینی در شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: سکونتگاه های غیر رسمی، الحاق روستاها به شهر و بافت های فرسوده از مشکلات اصلی استان در این بخش است.

وی سیاست کلان و پیگیری استان در این حوزه را بررسی دو موضوع نحوه استفاده از داشته های استان و استفاده از منابع ملی ذکر کرد و روند اقدامات دولت در این دو بخش را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

معاون عمرانی استانداری کردستان با اشاره به افزایش مهاجرت روستایی در استان و سکونت در نواحی منفصل شهری بیان کرد: در سنندج به عنوان مرکز استان، چهار ناحیه منفصل شهری با 100 هزار نفر جمعیت ایجاد شده است که باید به افراد ساکن در این نواحی، با تمام نواقص موجود خدماتی با همان حقوق شهروندی در سنندج ارائه شود.

وی افزود: بازآفرینی موجب می شود که طرح های اجرایی در این نواحی با برنامه ریزی و مطالعه پیش رود.

ملکی خاطرنشان کرد: 25 درصد از 410 هزار نفر جمعیت شهری سنندج در ناحیه منفصل شهری نایسر سکونت دارند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت سنندج در سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند یادآور شد: نواحی منفصل شهری و سکونتگاه های غیر رسمی در کردستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و پروژه های مناسبی در جهت رونق اقتصادی این نواحی صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان