زیاده‌روی در ارسال پیامک و تاثیر آن در رابطه

تحقیقات نشان می‌دهد که امروزه تأثیر پیام‌ها در حدی است که می‌تواند در شکل‌گیری رابطه شما و یا حتی بر هم زدن آن نقش بسیار پررنگی داشته باشد. در بسیاری از شرایط رد و بدل کردن پیام کوتاه و تکست‌ها بهترین کار است.

زیاده‌روی در ارسال پیامک و تاثیر آن در رابطه
تحقیقات نشان می‌دهد که امروزه تأثیر پیام‌ها در حدی است که می‌تواند در شکل‌گیری رابطه شما و یا حتی بر هم زدن آن نقش بسیار پررنگی داشته باشد. در بسیاری از شرایط رد و بدل کردن پیام کوتاه و تکست‌ها بهترین کار است، بنابراین استفاده درست از آن‌ها نیز مثل کلیدی طلایی می‌تواند روابط شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 امروزه با رشد تکنولوژی و افزایش کاربرد گوشی‌ها و تلفن‌های هوشمند تقریباً دیگر نمی‌توان تأثیر پیغام‌ها و پیام‌هایی که بین افراد رد و بدل می‌شود را نادیده گرفت. حالا دیگر هر پرسش و پاسخی در دنیای ارتباطات و پیام ها نشانگر معنا و مفهوم خاصی است، بنابراین چه بهتر که بتوان از این فرصت بهترین استفاده را کرد و تلاش نمود تا روابطی بهتر و درست‌تر را با کمک همین پیام‌ها شکل داد. در این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر در رابطه با تأثیر پیام دادن در روابط صحبت کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد که امروزه تأثیر پیام‌ها در حدی است که می‌تواند در  شکل گیری رابطه شما و یا حتی بر هم زدن آن نقش بسیار پررنگی داشته باشد. در بسیاری از شرایط رد و بدل کردن پیام کوتاه و تکست‌ها بهترین کار است، بنابراین استفاده درست از آن‌ها نیز مثل کلیدی طلایی می‌تواند روابط شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

تاثیر ارسال پیام در روابط

گذشته از آنکه رد و بدل کردن پیام می‌تواند در برقراری ارتباط شما نقش پررنگی داشته باشد می‌تواند کمک کند که از وضعیت فعلی خود فاصله بگیرید. بسیاری از افراد برای ارسال و دریافت پیام، حوصله و زمان بیشتری صرف می‌نمایند و احساس می‌کنند که این روش به نسبت برخورد حضوری و صحبت تلفنی، گزینه بهتری برای بروز احساسات و حرف‌های دلشان است.

با تمام این مسائل باید این حقیقت را نیز پذیرفت که رد و بدل کردن صحبت‌ها از طریق پیغام و پیام کوتاه می‌تواند عاملی برای بر هم زدن روابط نیز باشد. امکان دارد که روش اشتباه شما در انتقال پیام‌ها باعث شود که در نهایت فقط تنهایی به سراغتان بیاید و بس! چراکه روش‌های اشتباه ارسال پیام می‌تواند در بیگانه کردن افراد و بر هم زدن ارتباطات نقش مؤثری داشته باشد.

تأثیر ارسال پیام کوتاه در روابط

همان‌طور که گفته شد رد و بدل کردن پیام می‌تواند تأثیرات مخرب خود را نیز در روابط به جا بگذارد. در بسیاری از موارد ارسال پیام کوتاه باعث شکل‌گیری سوءتفاهم‌های زیادی شده و در نتیجه آن‌ها روابط یا به طور کلی از بین رفته‌اند و یا شکل و شمایل کاملاً متفاوتی را پیدا کرده‌اند. در اینجا روش‌هایی را برایتان بیان می‌کنیم که می‌تواند تأثیرات پیام کوتاه در روابط را بهتر توضیح دهد.

ارسال پیام‌های زیبا می‌تواند روابط را مستحکم‌تر کند

نوشتن تعریف و تمجید، یادداشت‌های زیبا و یا متن‌های مثبت باعث می‌شود که طرف مقابل احساس نزدیکی بیشتری به شما پیدا کند و از برقراری رابطه با شما راضی‌تر باشد، در نتیجه بهتر است که مرتباً ارسال یادداشت‌ها و پیام‌های دلگرم‌کننده را با شریک زندگی خود ادامه دهید و با کمک آن‌ها روابط خود را به صورت مداوم گرم و دلچسب باقی نگه دارید. شما می‌توانید با ارسال رستوران‌های جذاب و یا فیلم‌های خوب و پرمخاطب از همسر خود دعوت به عمل آورید که به هر کدام از این مراکز تفریحی که می‌خواهد بروید و شب خوبی را کنار هم سپری کنید.

ارسال بیش از حد پیام نشان‌دهنده یک مشکل اساسی است

هر زمانی که یکی از طرفین رابطه به ارسال بیش از حد پیام پرداخت باید متوجه زنگ خطر رابطه بود! اینکه یکی از طرفین بدون هیچ توقفی مدام برای همسر خود پیام کوتاه ارسال کند نشان‌دهنده آن است که به او محتاج و نیازمند است و نوعی ضعف در درون خود احساس می‌کند. در چنین شرایطی است که او احساس ناامنی کرده و می‌تواند باعث بروز دلخوری و یا مشکلات متعددی شود.

در بسیاری از موارد نیز ارسال بیش از حد پیام آن هم در روز‌های اولیه آشنایی به شما کمک می‌کند که بدانید طرف مقابلتان دقیقاً چه کسی است و چه کار‌هایی می‌کند، پس اگر آن را از حالت معمول و طبیعی خود خارج کنید می‌تواند تبدیل به یک شیوه کنترل و سوءاستفاده از طرف مقابل به شمار آید.

اشتباهات رایج در ارسال پیام کوتاه

افراد دائماً با کمک تلفن‌های همراه خود با یکدیگر در ارتباط هستند و می‌توانند به خصوص در اوایل رابطه‌شان یکدیگر را با کمک آن ارزیابی کنند. در روز‌های اول آشنایی احتمالاً عادت کردن به ارتباط‌های پیامکی بسیار دلچسب و جذاب است، اما اگر اشتباهات رایجی را که در این زمان وجود دارد پیش بگیرید می‌توانید روابط گرم خود را دچار بحران کرده و در تخریب آن تأثیرگذار باشید. در ادامه این اشتباهات رایج را برایتان شرح می‌دهیم.

استفاده از پیام کوتاه به عنوان راهی برای مقابله با مشکلات

پیش از هر چیز باید بدانید که اگر برای روابط شما مشکلی پیش آمد هرگز نباید برای حل آن‌ها به سراغ برقراری ارتباط با پیام کوتاه بروید. ارسال پیام هیچ‌گاه روش مطمئنی برای حل اختلافات نیست و نمی‌تواند احساس شما دقیقاً به همان شکلی که هست نشان دهد. در ازای آن بهتر است که برای گفتگو‌ها و حل اختلافات خود قراری حضوری ترتیب دهید و با خیال راحت مسائلتان را با یکدیگر در میان بگذارید. در این صورت می‌توانید با ایجاد مکالماتی معنادار، حس و حال طرف مقابل را به خوبی ببینید و از روابط سالم خود محافظت کنید.

پرسیدن سؤال‌های بی‌شمار

احتمالاً شما زمانی که با شریک زندگی خود در حال رد و بدل کردن پیام هستید سؤالاتی را از یکدیگر می‌پرسید و پاسخ آن‌ها را نیز دریافت می‌کنید، اما اگر تعداد این سؤال‌ها به صورت غیرعادی رشد کند تبدیل به نوعی بازجویی می‌شود! در چنین شرایطی طرف مقابل حالت دفاعی به خود می‌گیرد و حس می‌کند که شما می‌خواهید با سؤال‌های خود او را محدود کنید.

ارسال پیام‌های خیلی طولانی

به طور کلی پیام‌های شما نباید خیلی طولانی باشد. بهتر است که آن‌ها را به شکلی مختصر و مفید حفظ کنید، چراکه پیام‌های طولانی می‌تواند برای طرف مقابل شما آزاردهنده و کسل‌کننده باشد، به خصوص اگر او در محل کار و یا جایی باشد که نتواند پیام شما را به طور کامل بخواند.

بحث کردن با کمک پیام کوتاه در زمان عصبانیت

وقتی  عصبانی هستید هرگز به شریک زندگی خود پیام نفرستید! بسیاری از افراد مدام مرتکب این اشتباه می‌شوند و در نهایت نیز چیزی به جز پشیمانی نصیبشان نخواهد شد. قطعاً در زمانی که عصبانی هستید نمی‌توانید منظور واقعی خود را به طرف مقابل برسانید و در نتیجه مشکلتان بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد.

بیدار کردن کسی با ارسال پیام

وقتی صحبت از روابطی درست و گرم می‌شود یعنی شما باید به برنامه‌های طرف مقابل خود احترام بگذارید. در نتیجه از ارسال پیام کوتاه در ساعت اولیه صبح و یا ساعات دیر وقتی از شب جدا خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که طرف مقابل شما فکر کند که حریم شخصی او برایتان اهمیتی ندارد و به او احترام نمی‌گذارید.

ارسال پیام کوتاه برای چت کردن

اینکه شما بخواهید فقط برای چت کردن به طرف مقابلتان پیام دهید نهایتاً به یک حال و احوال ساده خواهید رسید. در مقابل بهتر است که برای پیام دادن به شریک خود به سراغ ارسال متن‌های جذاب و خنده‌دار، فیلم‌های زیبا، مقالات جالب و... بپردازید و از این طریق باب صحبت را باز کنید و از افکار و باور‌های یکدیگر باخبر شوید. این کار می‌تواند به عنوان نشانه‌ای مثبت در روابط کلی شما به حساب آید.

 

منبع:برترینها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان