ماهان شبکه ایرانیان

آمادگی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در کردستان؛

استقرار ۱۳۸۲ شعبه اخذ رای استان/۲۸هزار رای اولی پای صندوق می روند

سنندج- اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در روز ۲۹ اردیبهشت ماه صورت گرفته است و بر اساس اعلام ستاد انتخابات کردستان، ۱۳۸۲شعبه اخذ رای در کردستان آراء مردم را جمع آوری می کنند.

استقرار 1382 شعبه اخذ رای استان/28هزار رای اولی پای صندوق می روند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات 29 اردیبهشت ماه در استان کردستان برنامه ریزی های لازم را انجام داده و بر این اساس مقدمات لازم برای حضور باشکوه مردم در این انتخابات حساس فراهم شده است.

ستاد انتخابات استان کردستان، هیات های بازرسی و همچنین هیات های نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری با فراهم کردن تمهیدات لازم آماده جمع آوری آرا مردم کردستان همزمان با سایر نقاط کشور هستند.

در این دوره از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که به صورت همزمان برگزار می شود، بیش از یک میلیون نفر از مردم استان کردستان واجد حضور در پای صندوق های رای هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تعداد شعب اخذ رای در استان را در انتخابات 29 اردیبهشت ماه را هزار و 382 شعبه ذکر کرد و گفت: از این تعداد 864 شعبه اخذ رای روستایی و 518 شعبه هم شهری است.

انتخابات شورای شهرهای سنندج و سقز الکترونیکی برگزار می شود

مراد جعفری تعداد شعب ثابت را 798 و سیار را 584 شعبه در استان کردستان ذکر کرد و اظهارداشت: از تعداد کل شعب های مذکور 231 شعبه اخذ رای الکترونیکی در شهرهای سنندج و سقز مستقر می شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است، بیان کرد: از جمعیت استان یک میلیون و 167 هزار و 277 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

مدیرکل دفترسیاسی و انتخابات استانداری کردستان اظهار داشت: تعداد رای اولی های این دوره از انتخابات در استان 28 هزار و 322 نفر هستند.

جعفری با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان اولیه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان 8 هزار و 972 نفر بود، گفت: عصر روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه امسال 345 نفر از کاندیداهای این دوره از انتخابات انصراف دادند که از این تعداد 143 نفر مربوط به حوزه های شهری و 202 نفر هم روستایی است.

همزمان با اقدامات ستاد انتخابات استان کردستان، هیات نظارت بر شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان هم ناظران خود را برای حضور در پای صندوق های رای مشخص کرده اند و افراد در قالب های مختلف بر آراء مردم نظارت می کنند.

حضور هر صندوق یک ناظر از سوی هیات نظارت کردستان

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان هم به خبرنگار مهر گفت: چون انتخابات شورا در سنندج و سقز به طور الکترونیکی برگزار می شود در هر شعبه اخذ رای این شهرها دو نفر ناظر و در مابقی شهرها یک نفر ناظر مستقر می شود.

سید خالد حسینی عنوان کرد: در شهرستان سنندج 450 نفر ناظر در روز 29 اردیبهشت در شعبه های اخذرای حضور خواهند داشت.

وی تعداد سرناظران شهرستان سنندج را 300 نفر خواند، بیان کرد:به ازای هر 15 صندوق اخذ رای یک نفر بازرس ویژه هیات نظارت بر انتخابات و یک نفرسرناظر برای روز 29 اردیبهشت در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: در روستاهای سطح استان هم به ازای هر صندوق یک نفر ناظر در نظر گرفته شده و در روستاهایی که تشخیص دهیم یک نفر پاسخگو نیست می توانیم آن را به دو نفر افزایش دهیم.

هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان کردستان نیز با آموزش های لازم افراد را برای نظارت بر جمع آوری آراء مردم آماده کرده اند و برای هر صندوق یک ناظر در نظر گرفته شده و برای هر چند ده صندوق نیز یک سرناظر انتخاب شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان