مرد آهنی رکورد زد؛ پرواز با سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت با جت پوشیدنی [تماشا کنید]

«ریچارد براونینگ»، مخترع انگلیسی که اواسط فروردین ماه ۹۶ با اتصال چند موتور جت مینیاتوری به دست و پاهایش مسافتی کوتاه را بالاتر از سطح زمین پرواز کرده بود، با جت پوشیدنی خود با سرعت ۱۳۶.۸۹۱ کیلومتر بر ساعت پرواز کرد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

مرد آهنی رکورد زد؛ پرواز با سرعت 136 کیلومتر بر ساعت با جت پوشیدنی [تماشا کنید]

«ریچارد براونینگ»، مخترع انگلیسی که اواسط فروردین ماه 96 با اتصال چند موتور جت مینیاتوری به دست و پاهایش مسافتی کوتاه را بالاتر از سطح زمین پرواز کرده بود، با جت پوشیدنی خود با سرعت 136.891 کیلومتر بر ساعت پرواز کرد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

براونینگ در اسکله شهر برایتون انگلستان و در برابر دیدگان تماشاچیان و خبرنگاران مسافت تقریبا 500 متری طول اسکله را به سمت ساحل پرواز کرد. در بین تماشاچیان سردبیر کتاب رکوردهای گینس هم حضور داشت و دستاورد بزرگ براونینگ را تایید کرد.

او پس از فرود موفقیت آمیز روی ساحل ابزار خوشحالی کرد و گفت که سرعت 136.891 کیلومتر بر ساعت، بیشترین سرعتی بوده که او توانسته به آن دست پیدا کند و حتی در تمرینات نیز موفق به انجام چنین کاری نشده بوده است.

لباسی که براونینگ اختراع کرده به لباس «تونی استارک» قهرمان فیلم مرد آهنی (Iron Man) شباهت دارد و به کمک پنج توربین گاز بیش از 1000 اسب بخار ترمز (BHP) نیرو تولید می کند. او تا به حال لباس خود را در بیش از بیست کشور دنیا نمایش داده است.

رکوردزنی مرد آهنی با جت پوشیدنی

براونینگ که بنیانگذار شرکت Gravity Industries هم هست، سال 2017 رکورد سرعت 51.53 کیلومتر بر ساعت را به کمک جت پوشیدنی قابل کنترل با بدن از خود به جای گذاشته بود. وی سپتامبر سال جاری میلادی ابزار امیدواری کرد که به کمک شرکت خود جت های پوشیدنی مخصوص مسابقات تولید کند.

او می گوید از سال 2017 تاکنون تغییرات زیادی در لباس خود داده و مدل جدید را کاملا به کمک پرینتر سه بعدی چاپ کرده است که هم وزن کمتری دارد و هم بادوام تر و هوشمندتر است و می توان حین پرواز مقدار نیرو را کنترل کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان