بنزین آزاد خودرو‌های سواری ماهانه چقدر؟/با کارت شخصی بنزین سوپر نزنید

خبرگزاری صدا و سیما: شهرام رضایی، مدیر برنامه ‎ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس مصوبه‌ای که دیشب به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ شد همه خودرو‌های بنزین سوز شخصی، شصت لیتر و دوگانه سوز‌ها سی لیتر سهمیه به صورت ماهانه در کارت سوختشان شارژ می‌شود، سهمیه موتور سیکلت هم 25 لیتر است.

وی افزود: پس از اتمام سهمیه، خودرو‌های شخصی می‌توانند تا 250 لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاهدار استفاده کنند. محدودیت 20 لیتر از کارت جایگاه دار هم برداشته شد و با این کارت با قیمت سه هزار تومان تا 60 لیتر امکان سوختگیری وجود دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: قیمت بنزین سوپر 3500 تومان است و شامل سهمیه بندی نمی‌شود، تک نرخی است و فقط با کارت جایگاهدار قابل ارائه است. خودرو‌های دولتی همچون گذشته سهمیه‌ای ندارد، اما بودجه آن برای واحد‌هایی که از خودرو‌های دولتی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: امروز (24 آبان) ​باجه‌های معطله پست باز است و کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند. کسانی که کارت سوخت در اختیار ندارند سهمیه به مدت شش ماه در کارتشان محفوظ است. پروسه صدور کارت سوخت بیش از سه هفته زمان نمی‌برد و تاخیر‌های انجام شده به دلیل حجم بالای مراجعات است، ما هم قول می‌دهیم که این روند تسریع شود.

این مقام مسوول برای تاکسی‌های اینترنتی به شرط رعایت نرخ‌های مصوب، مابه التفاوت نرخ یک و دو به اندازه سهمیه و به صورت اعتبار در کارت بانکی رانندگان این تاکسی‌ها شارژ می‌شود که این اعتبار قابل برداشت در جایگاه‌های سوخت است.

وی در ادامه تاکید کرد: ساز و کار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود. معنای آن این است که وقتی سهمیه شصت لیتری این خودرو‌ها به پایان رسید از بنزین 3 هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود. در خصوص خودرو‌های فرسوده، ​قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌‎دار می‌توانند استفاده کنند.

تکلیف بنزین سوپر با سهمیه‌بندی جدید/ با کارت شخصی بنزین سوپر نزنید

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امکان سوخت‌گیری بنزین سوپر با کارت سوخت شخصی وجود ندارد و اگر شخصی برای سوخت‌گیری از بنزین سوپر از کارت سوخت شخصی خود استفاده کند، دستگاه پیام می‌دهد که کارت شما غیرمجاز است.

در پی سهمیه‌بندی بنزین از بامداد امروز که بر اساس آن سهمیه خودرو‌های شخصی ماهانه 60 لیتر تعیین و قیمت بنزین سهمیه‌ای در هر لیتر 1500 تومان، مازاد بر آن در هر لیتر 3000 تومان و هر لیتر بنزین سوپر 3500 تومان اعلام شد، این سوال در اذهان ایجاد شد که آیا در این دوره نیز همانند دوره قبلی، سهمیه 60 لیتر به بنزین سوپر نیز تعلق می‌گیرد یا خیر؟

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه به ایسنا گفت: برای بنزین سوپر سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ لذا متقاضیان بنزین سوپر باید از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند؛ چون در غیر این صورت امکان سوختگیری نخواهد داشت.

به گفته وی، افراد فقط می‌توانند با کارت جایگاه‌ها بنزین سوپر 3500 تومانی دریافت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان