در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در مورد هک‌شدن حساب مجری معروف و ۷۰۰ نفر دیگر

جهانبان درباره تجمع مالباختگان برخی بانک‌ها مقابل دادسرای جرایم رایانه‌ای استان تهران توضیحاتی داد.

توضیحات سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در مورد هک‌شدن حساب مجری معروف و 700 نفر دیگر

واکنش سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای به هک حساب‌های بانک پاسارگادجهان‌بان سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تجمع تعدادی از مشتریان بانکی مقابل دادسرای جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: چنین موضوعی به آن صورتی که در فضای مجازی منتشر شده است صحت ندارد.


بیشتر بخوانید؛ هکرها حساب بانکی مجری تلویزیون را خالی کردند!


او با اشاره به تجمع‌کنندگان مقابل دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: در خبر‌ها آمده است که حدود 700 نفر مقابل دادسرای جرایم رایانه‌ای تجمع کرده‌اند در صورتی که این موضوع صحت ندارد.

جهان‌بان افزود: ممکن است تعداد کمی حدود 20 تا 30 نفر مقابل دادسرا تجمع کرده باشند که البته تجمع این تعداد مقابل دادسرا موضوعی عادی است.

سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیگیری موضوع هک حساب‌های بانکی بیان کرد: اکنون در حال رسیدگی به موضوع هستیم و و اعلام می‌کنیم که تجمع چند صد نفره مقابل دادسرا کذب است.

روز گذشته بود که یکی از خبرنگاران در فضای مجازی از کسر سه میلیون تومان پول از حساب بانک پاسارگاد خود خبر داد و اعلام کرد که حساب او هک شده است و به دنبال حضور او مقابل دادسرای عمومی و انقلاب متوجه شد که بیش از 700 نفر در مقابل دادسرا تجمع کرده‌اند و از یک تا 3 میلیون تومان از حساب آن‌ها هم کسر شده است.

پس از آن رضا رشیدپور مجری تلویزیون هم از هجوم هکر‌ها به حساب بانکی او خبر داد موضوعی که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران آن را کذب خواند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران  بزرگ در این رابطه گفت: موضوعی که به صورت وسیع در فضای مجازی منتشر شده است مورد بررسی قرار گرفته و از مقام قضایی نیز استعلامات در این خصوص اخذ شده است.

وی افزود: اخبار منتشر شده در این رابطه کذب محض است و در حال پیگری برخورد با منتشر کنندگان اخبار کذب در فضای مجازی هستیم. بحث هک حساب‌های بانکی و نفوذ در سیستم بانکی در میان نیست، موضوع فیشینگ و کلاهبرداری از حساب‌های هموطنان مدت‌هاست که از طریق درگاه‌های جعلی بانکی توسط مجرمان در حال انجام و شهروندان را مورد تهدید و آسیب قرار داده است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان