امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:

مساله بنزین نباید تبدیل به یک بحران اقتصادی شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز سالروز ولادت پیامبر اسلامی(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام است، اظهار کرد: پیامبر اعظم مقتدایی معصوم بود. پیامبر اکرم قبل از اینکه حاکم اسلامی و پیامبر باشد تجلی همه اسماء الهی بود و تمام وجود مبارکش نور و اخلاق حسنه بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در جامعه ما قلب‌ها و گفتارها و دل‌ها چگونه است؟ ما باید شبیه پیامبر باشیم. متاسفانه تهمت، دروغ، آبرو بردن، کنجکاوی از عیب‌ها، در جامعه ما رواج دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: حضور در راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) به معنای تلاش برای ایجاد شباهت به پیامبر است، جوانانی که به شهادت می‌رسند در راستای ایجاد این شباهت است. از پیامبر می‌خواهیم که به ما عنایت کند، دل ما سلیم باشد و قلبمان نور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: مسئله بنزین آنطور که برای بنده نقل کردند تصمیمی است که دولت و مجلس با مشورت فرهیختگان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی گرفتند و اتخاذ کردند ولی باید به ساز و کار اجرای این تصمیم توجه کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: کسی که میوه می‌فروشد و کسی که کالا و جنس می‌فروشد، باید بداند که که گرانی بنزین نباید موجب افزایش قیمت کالاها و میوه شود و در قیمت همه کالاها اثر بگذارد، باید انصاف وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید در اجرای این تصمیم دقت کرد. افراد نباید به دنبال این باشند که حال که بنزین گران شد، همه چیز گران شود و بحران بوجود بیاید.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: کسی که به پیامبر اکرم(ص) شبیه‌تر است باید با انصاف باشد. گران شدن بنزین چه ربطی به افزایش قیمت میوه و لباس و فرش یا خانه دارد؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تا زمانی که در کشور انصاف نباشد و شباهت به پیامبر اکرم وجود نداشته باشد، نمی‌توان کارها را پیش برد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت مسلمانان قبل از انقلاب نیز مطرح بود و علمای بزرگ از شیعه و سنی بر این نکته تاکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیامبر اسلام در حدیثی می فرمایند؛ اگر مسلمانان از یکدیگر کینه نداشته باشند و با هم صمیمی باشند دشمن بر آنها مسلط نخواهد شد.

وی اظهار داشت: به فرمایش رهبر عزیز انقلاب در جمع مهمانان مجمع تقریب، دشمنان کار نظامی نمی‌کنند بلکه در مراکز تصمیم گیری نفوذ کرده و کار خود را پیش می‌برد، این سلاح برنده‌تر است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: دشمن به سراغ حاکمان برخی کشورهای اسلامی و عربی می‌رود و با آنها صحبت می‌کند، دشمن مخالف اسلام است، برای آنها سنی و شیعه مطرح نیست. آنها با خدا می‌جنگند، کشور یمن را اینگونه بمباران می‌کنند و مردم فلسطین را به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد: این دشمنان حاکمان کشورهای اسلامی را تحقیر کرده و به آنها توهین می‌کنند و می‌گویند ما به خاطر پول شما با شما همراه هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیامبر اسلام می‌فرماید جهان اسلام نباید نسبت به یکدیگر کینه داشته باشند و باید با یکدیگر صمیمی باشند، پیامبر اکرم می خواهند که دلها با هم صمیمی باشند، اگر در برخی اعتقادات اشتراک وجود ندارد، مهم این است که صمیمیت بین مسلمانان باشد.

 آیت الله امامی کاشانی افزود: یکی از نقشه های دشمنان نظام این است که بگویند جمهوری اسلامی معتقد است یهودیان نباید وجود داشته باشند، این در حالی است که در جمهوری اسلامی چنین اعتقادی وجود ندارد، آیات زیادی در قرآن در مورد یهودیان وجود دارد.

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی همگی دارای یک اصل و یک واقعیت هستند، آنها ضد خدا و ضد انسان هستند. آنها به دنبال منافع خودشان هستند و به دین و مذهب مردم کاری ندارند. یهودی، مسیحی، شیعه و سنی برایشان فرقی نمی‌کند. با همه موافق است در صورتی که به آنها پول بدهند و با همه مخالف هستند اگر به آنها پول ندهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین ظلم می‌کند. در عراق موجب ایجاد مشکلات شده اند و نفوذ کرده اند، خوشبختانه الان هم در کشور عراق مرجعیت بسیار قوی و عظیم وجود دارد که مردم عراق آگاه هستند و می‌دانند که باید به سخنان مرجعیت‌شان توجه کنند و رهنمودهای آنان را نصب العین قرار دهند. ایشان اعلام کردند که مردم حق دارند در مورد گرانی ها و عدم مدیریت دقیق کشور حرف بزنند، اما نباید حرف به گونه‌ای باشد که دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

خطیب موقت امام جمعه تهران گفت: دشمن در عراق، افغانستان و سایر کشورهای مسلمانان به دنبال توطئه انگیزی است چون مخالف اسلام است و اسلام با منافع آنها در تضاد است.

وی افزود: پیامبر اکرم فرمودند اگر امت دلشان باهم باشد و در دل با هم مخالفت و کینه نداشته باشند، هیچ دشمنی نمی تواند بر آنها مسلط شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که راه استقامت در برابر دشمنان است. استقامت با قیام تفاوت دارد و قیام به معنای ایستادن و تسلط بر کار است ولی استقامت به معنای طلب قیام و رفتن به دنبال قیام است، استقامت به این معناست که افراد خسته نشوند، فریب نخورند، در برابر دشمن با قدرت حرف بزنند و هیچ مشکلی جلوی دستیابی به اهداف را نگیرد. عظمت جمهوری اسلامی بعد از 40 سال در دنیا به خاطر وجود استقامت است.

وی تصریح کرد: استقامت تنها راه پیروزی است. استقامت مردم عراق در برابر توطئه های دشمن و همه نقاطی که دشمن می خواهد نفوذ کند. مردم کشورهای مسلمان باید استقامت داشته باشند و بیدار و هوشیار باشند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: دشمن در نقاط تصمیم گیری نفوذ کرده و رخنه می‌کند و اهداف شوم خود را پیاده می کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مسئله دیگری که بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد مسئله حضرت مهدی علیه السلام است. در حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمودند روزگاری خواهد رسید که مشکلات، اضطراب‌ها و گرفتاری ها آنقدر زیاد می شود که امت اسلام را به سختی می‌اندازد. آن زمان است که جهان اسلام به فریاد خواهد رسید و فرزند من حضرت مهدی علیه السلام را فریاد خواهد کرد و او همه عالم را خواهد گرفت. بهترین انسانها کسانی هستند که وقتی حجت خدا غایب است به آن حضرت اعتقاد داشته باشند و امید داشته باشند و فرج را بخواهند بنابراین دنیا، دنیای استکبار و تسلط دشمنان است ولی آینده روشن است. جهان اسلام باید به این آینده نگاه کند و زمینه ظهور حضرت را فراهم نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان