در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر نیست

کارشناس محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلایل مختلف هرگز امکان پذیر نخواهد بود.

طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر نیست

اسماعیل کهرم کارشناس و فعال محیط زیست درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلایل مختلف هرگز امکان پذیر نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه این طرح هرگز اجرایی نخواهد شد، گفت: طرح نظام مندی دریای خزر نزدیک به دو سال دیگر تصویب می‌شود و هر کسی نمی‌تواند تصمیمی بگیرید که حیات آینده دریای خزر به خطر بیفتد.

کارشناس و فعال محیط زیست با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح 700 هکتار جنگل هیرکانی از بین می‌رود؛ مطرح کرد: اجرایی شدن این طرح، به دلایل هزینه‌های هنگفتی که دارد به آن اَبر پروژه می‌گویند.

کهرم عنوان کرد: طبق این طرح، 150 میلیون متر مکعب برای صنعت و تنها 50 میلیون متر مکعب برای آشامیدن را می‌خواهند به سمنان منتقل کنند.


بیشتر بخوانید: انتقال آب دریای خزر مخالف طرح توسعه پایدار محیط زیست است 


او با اشاره به اینکه آب 3500 روستا از طریق تانکر منتقل می‌شود، افزود: برای تامین آب آشامیدنی این استان می‌توان تدابیر دیگری همچون جفر چاه یا انتقال آب با تانکر اندیشید.

کهرم گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مشروط بر اینکه یک عدد درخت قطع نشود موافق اجرایی شدن با این طرح است که اصلا امکان پذیر نخواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان