معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

۲ هزار کیلومتر حفاری برای تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران

صبوری دیلمی گفت: نزدیک به ۲ هزار کیلومتر حفاری جهت تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران باقی‌مانده است.

2 هزار کیلومتر حفاری برای تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران
2 هزار کیلومتر حفاری تا تکمیل شبکه فاضلاب استان تهرانصفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح علل برخی از مخالفت‌های اعضای شورای شهر تهران برای تصویب کلیات لایحه حمایت شهرداری تهران از شرکت آب و فاضلاب برای تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب بسیار علاقمند بود تا از سوی نهاد‌های مدیریت شهری جهت توسعه شبکه فاضلاب حمایت شود.
 
وی افزود: علاقه شرکت فاضلاب به حمایت مدیریت شهری به این دلیل بود که هزینه حفاری برای توسعه شبکه فاضلاب به حساب شهرداری واریز می‌شود، بر همین اساس با برگزاری جلسه‌های متعددی شرکت آبفای تهران از شهرداری خواست جهت تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب تخفیف‌هایی برای این نهاد (شرکت آب و فاضلاب) در نظر گرفته شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به لایحه حمایتی تهیه شده از سوی شهرداری تهران افزود: پس از در خواست شرکت آب و فاضلاب برای حمایت مدیریت شهری جهت توسعه شبکه فاضلاب، شهرداری لایحه‌ای به شورای شهر ارائه کرد که در آن اعلام شد شرکت آب و فاضلاب می‌تواند بخشی از هزینه‌های حفاری را به صورت نقد و بخش دیگر را به شکل تهاتر با مدیریت شهری پرداخت کند.
صبوری دیلمی با ابراز رضایت از تصویب کلیات این لایحه ادامه داد: نزدیک به 2 هزار کیلومتر حفاری جهت تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران باقی‌مانده است و برای بهره‌مندی شهروندان از شبکه فاضلاب، شرکت آبفای استان تهران متعهد شد با کمک شهرداری تهران در بخش هزینه‌های حفاری ظرف مدت 4 سال این پروژه را تکمیل کند.
 
وی تأکید کرد: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر تعهد تکمیل 4 ساله شبکه فاضلاب پایبند باشد و برای مراکز تصفیه خانه در مناطق 4 و 22 بر اساس راهکار ارائه شده عمل کند.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با کلیات این لایحه (ارائه تخفیف 50 درصدی حفاری به شرکت آب و فاضلاب) مخالف بود، گفت: نظر رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر این بود که تصفیه خانه‌های محلی پیش بینی شود و ما امیدواریم با تکمیل شبکه فاضلاب به این امر دست پیدا کنیم.

صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که اگر شرکت آب و فاضلاب استان تهران نتوانست بر اساس تعهد زمانی (4 سال) شبکه فاضلاب استان تهران را تکمیل کند، تکلیف تخفیف 50 درصدی مدیریت شهری جهت حفاری چه می‌شود؟ گفت: اگر شرکت آب و فاضلاب نتواند ظرف مدت 4 سال شبکه فاضلاب را تکمیل کند، به طور حتم با یک سال اضافه زمان این طرح را به سرانجام می‌رساند و ما نگرانی از این بابت نداریم، زیرا سال به سال شرکت آبفای استان تهران باید به شورای شهر تهران گزارش عملکرد ارائه کند.

وی تأکید کرد: امیدوارم تأخیر زمانی در اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب استان تهران رخ ندهد، زیرا برای شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز تکمیل این شبکه دارای اهمیت است.

آخرین جزئیات از تصویب کلیات لایحه حمایت از شرکت آبفا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان