منصوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ارتقا رتبه کارآفرینی کشور در سطح بین المللی

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رتبه کارآفرینی کشور در ربته ۸۳ به رتبه ۷۲ ارتقا پیدا کرده است.

ارتقا رتبه کارآفرینی کشور در سطح بین المللی

عارتقا رتبه کارآفرینی کشور در سطح بین المللییسی منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارزیابی ما این بود که به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در کسب و کار در حوزه بین الملل در ساختار‌ها خیلی موفق نباشیم به همین دلیل توجه خود را بر روی عوامل بازیگر در عرصه اقتصاد و شخصیت‌های حقیقی کارآفرینان متمرکز کردیم و فکر می‌کنیم که این سیاست موفق بوده است.

وی گفت: براساس ارزیابی‌های جهانی در یک سال قبل از آخرین گزارش جهانی کارآفرینی رتبه کشور مادر کارآفرینی 11 رتبه ارتقا پیدا کرده است این در حالی است که در حوزه کسب و کار شرایط زیاد مساعد نبود.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: رتبه ما در حوزه کارآفرینی در بین 15 کشور منطقه 14 بود که به 11 رسیده و در دنیا از رتبه 83 به رتبه 72 رسیدیم و علت این ارتقا رتبه هم تمرکز بر روی کار براساس شرایط موجود در کشور و اشخاص کارآفرین بوده است.

منصوری بیان کرد: برهمین اساس مصوبه‌ای به هیات دولت ارسال شد که بر مبنای آن از کارآفرینان پیشرو حمایت و پیشینابی کنیم.

وی افزود: در گذشته افرادی که در کارآفرینی موفق بودند شناسایی و معرفی می‌شدند، اما بعد از آن حمایت خاص از آن‌ها انجام نمی‌شد، براساس مصوبه‌ای که به دولت ارسال شد از کارآفرینان حمایت می‌شود و مزایایی مانند صدور ویزا برای آن‌ها و شرکت در سمینار‌های جهانی و استفاده از خط سبز گمرگ و دریافت تسهیلات بدون ضامن فراهم شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قبلا حمایت‌ها از بنگاه‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شد، اما در حال حاضر حمایت‌ها را بر روی کارآفرین متمرکز کردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان