ماهان شبکه ایرانیان

حال ناخوش بیمه رازی با فروش املاک درمان می‌شود؟

بررسی‌ صورت‌های مالی بیمه رازی نشان از آن دارد که این بیمه در سال‌های ۱۳۹۷ و شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شرایط مالی مناسبی ندارد و بدهی این شرکت به بیمه‌گذاران و نمایندگان با رشد ۵۳ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که این شرکت قصد دارد برخی از وسائل نقلیه و ساختمان‌های خود را به فروش برساند.

حال ناخوش بیمه رازی با فروش املاک درمان می‌شود؟

به گزارش ایسنا، بررسی‌ صورت‌های مالی بیمه رازی در نیمه نخست امسال نشان از آن دارد که این شرکت بیمه‌ای شرایط مناسبی در رابطه با میزان مطالبات و بدهی‌های خود به دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها ندارد و از سوی دیگر با توجه به اطلاعات ارائه شده در سالنامه آماری صنعت بیمه که از سوی بیمه مرکزی منتشر شده است، این شرکت در سال 1397 نسبت به سال 1396 وضعیت بدتری را تجربه می‌کند و  جایگاهش در صنعت بیمه ایران افت کرده است.

بررسی‌های دقیق‌تر گواه آن است که این شرکت تا پایان شهریورماه سال جاری از بیمه‌گذاران و نمایندگان 1048 میلیارد و 100 میلیون و 900 هزار تومان مطالبه دارد که نسبت به پایان سال گذشته با رشد 29 درصدی مواجه شده است.

همچنین شرکت بیمه رازی در تاریخ یاد شده از بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی 16 میلیارد و 111 میلیون و 300 هزار تومان طلب دارد که در این بخش میزان مطالبات این شرکت نسبت به پایان سال گذشته با افت 10 درصدی همراه بوده است.

در حالی که شرکت بیمه رازی در زمینه‌ مطالبات بلندمدت در پایان شش ماه نخست امسال نسبت به پایان سال گذشته تغییری احساس نکرده است، میزان سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را به 22 میلیارد و 140 میلیون و 700 هزار تومان رسانده که گواه رشد یک درصدی نسبت به پایان سال گذشته دارد.

اما در سوی دیگر محاسبات اقتصادی این شرکت، میزان بدهی به بیمه‌گذاران و نمایندگان از سوی این شرکت با رشد 53 درصدی در پایان شهریورماه امسال نسبت به پایان سال گذشته رقم بدهی این شرکت در بخش یاد شده را به 357 میلیارد و 983 میلیون و 700 هزار تومان رسانده است. همچنین بدهی این شرکت به بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی در حدود 104 میلیارد و 248 میلیون و 400 هزار تومان قید شده است.

با توجه به صورت‌های مالی اعلامی در پایان شهریورماه سال جاری نسبت به پایان سال گذشته، تسهیلات مالی دریافتی این شرکت تغییری نداشته و میزان این تسهیلات 50 میلیارد تومان اعلام شده است.

در صورت‌ مالی منتهی به 31 شهریورماه سال 1398 میزان زیان انباشته این شرکت 50 میلیارد و 434 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده که نسبت به پایان سال گذشته کاهش یافته است.

نگاه اجمالی به صورت‌های مالی این شرکت نشان از آن دارد که روند سودآوری این شرکت در سال 1397 – 1396 بسیار نامناسب بوده و در کنار آن روند بازدهی سرمایه‌گذاری نیز کاهشی بوده است. حال با این شرایط اطلاعیه‌های اعلامی از سوی این شرکت نشان از آن دارد که این شرکت قصد دارد ساختمان‌ها و برخی وسائل نقلیه خود را به فروش برساند.

از میان وسائل نقلیه اعلامی در مزایده این شرکت می‌توان به دو خودرو صفر کیلومتر وارداتی مدل 2019 اشاره کرد و در کنار آن این شرکت قصد دارد زمین‌هایی در فشم و ساری و آپارتمان‌هایی در تهران، اردبیل و چالوس را به فروش برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان