دادستان کل: فضای مجازی باید مدیریت شود

خبرگزاری فارس:حجة الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل ایران با اشاره به موضوع انجام برخی جرائم در بستر اینترنت مانند فروش مواد مخدر گفت: تنها مسئله فضای مجازی قاچاق مواد مخدر نیست و مشکل دیگری به اسم ارز دیجیتال نیز در این حوزه وجود دارد که به معضل جدی تبدیل شده و متأسفانه شاهد گسترش این پدیده هستیم.

دادستان کل ایران ادامه داد: فضای مجازی باید مدیریت شده باشد و هر کشور با توجه به سیاست‌های داخلی خود قوانین فعالیت در فضای مجازی را تعریف و مدیریت می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها است که بحث ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند این شبکه اگر سال‌ها قبل راه‌اندازی می‌شد ما می‌توانستیم بهتر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

منتظری گفت: جرائم مربوط به قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر یا جرائم مربوط به انتقال ارز دیجیتال یا برخی کلاهبرداری‌ها از خارج از کشور انجام می‌شود. وقتی که سرور در کشور و در اختیار دولت نباشد افراد در خارج از کشور به جرائم مختلف از جمله پولشویی می‌پردازند.

دادستان کل ایران افزود: بعید می‌دانم کشور‌های غربی برای همکاری در این زمینه چندان آماده باشند. اگر وقتی ما یک فرد مجرم یا قاچاقچی را ردیابی می‌کنیم، کشور‌های دیگر اطلاعات مورد نیاز را به ما می‌دادند عملیات بسیار راحت‌تر می‌شد.

وی تصریح کرد: مسئله مبارزه با جرائم در فضای مجازی، به فعالیت شبکه اطلاعات داخلی مدیریت شده نیاز دارد تا قابل نظارت و کنترل را داشته باشد.

منتظری بیان کرد: هر وقت این موضوع مطرح می‌شود عده‌ای تصور می‌کنند که ما به دنبال بستن فضای مجازی هستیم، ولی در واقع هدف این نیست.

وی ادامه داد: باید برای مدیریت این فضا تلاش کرد. ما معتقدیم نباید اطلاعات خود را در اختیار دشمن قرار دهیم و این اطلاعات باید در اختیار خودمان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان