واکنش مداخله جویانه دفتر حقوق بشر سازمان ملل درباره تحولات ایران

خبرگزاری مهر: به نقل از دویچه وله، دفتر حقوق بشر سازمان ملل با طرح ادعای استفاده نیروهای امنیتی ایران از مهمات نظامی در مقابله با اغتشاشات اخیر، اظهار نگرانی کرده است.

در همین ارتباط سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل مدعی شده نیروهای امنیتی ایران برای سرکوب آن چه «اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین» عنوان شده، از مهمات نظامی استفاده کرده‌اند.

در حالی که بسیاری از شهرهای ایران شب گذشته را به آرامی و بدون تنش گذراندند، این سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل مدعی شده که «گزارش‌ها نشان دهنده کشته شدن ده‌ها نفر در اعتراضات است و این شرایط گسترده هشدار دهنده است.»

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین در درخواستی مداخله جویانه از مقامات ایرانی خواسته است تا با «بازگرداندن اینترنت، حق آزادی بیان معترضان را در نظر داشته باشد.»

اظهارات مداخله آمیز دفتر حقوق بشر سازمان ملل در شرایطی عنوان شده که طی چند روز گذشته در نتیجه تحرکات اغتشاش‌گران در برخی نقاط ایران، آسیب‌های قابل توجهی به اموال عمومی وارد شده و برخی ساختمان‌ها دچار آسیب شده‌اند. اعتراضات در ایران به نرخ جدید بنزین صورت گرفت که توسط عده ای آشوبگر به خشونت کشیده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان