واکنش حاجی‌دلیگانی به حوادث اخیر

خبرگزاری تسنیم: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، درباره حوادث اخیر در استان اظهار داشت: آنچه رخ داد اتفاقات تلخی بود. متأسفانه در سال‌های اخیر دولت به وظایف خود در ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم عمل نکرد و این موضوع زمینه‌ای را فراهم کرد تا مردمی که در تأمین درآمد و معیشت خود مشکل داشتند، پس از اینکه احساس کردند با افزایش قیمت بنزین فشار مضاعفی به آنها وارد می‌شود نگران و ناراضی شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنی آمریکا، اسرائیل و عربستان با ملت ایران موجب طرح‌ریزی اتفاقات اخیر و سوءاستفاده از نارضایتی به‌حق مردم شد و شاهدان حوادث اخیر مانند آتش‌ زدن مراکز مختلف در تمام شهرهای ایران این موضوع را تصدیق می‌کنند که این افراد، افراد خاصی بودند که این اقدامات را در مکان‌های مختلف انجام داده و کمتر نیز در دام افتاده‌اند. این عناصر خاص از جایی مأمور بودند و از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کردند.

وی درباره انتظار مردم از مسئولان کشور برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار گفت: روز گذشته جلساتی در این خصوص در مجلس داشتیم که ادامه پیدا خواهد کرد تا دولت را متوجه کنیم که اولاً شرکت‌های دولتی خدمات خود را گران نکنند و از طرف دیگر، در بخش‌هایی که قیمت‌ها از بنزین تأثیر نمی‌پذیرد کنترل شود. خوشبختانه کالا و اقلام مصرفی مردم به اندازه کافی و ذخیره در کشور وجود دارد و در بخش‌هایی هم که از قیمت بنزین تأثیر می‌پذیرد، این اتفاق باید به میزان واقعی باشد بدون اینکه در حق مردم اجحافی صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران و مردم استان اصفهان و حوزه انتخابیه مطمئن باشند که ذره‌ای از حقوق آنها کوتاه نمی‌آییم و این امر را دنبال می‌کنیم تا هیچ حقی از مردم تضییع نشود.

واکنش حاجی‌دلیگانی به حوادث اخیر

حجت الاسلام سالک: عوامل فتنه بر موج بیکاری سوار شدند؛ شبکه‌های خارجی و نفوذ عوامل پشت پرده اغتشاشات
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل فتنه، سوار بر موج فقر و بیکاری و کمبود درآمد مردم شدند، گفت: در پشت پرده این حرکات، شبکه‌های خارجی و داخلی نفوذ هستند که در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری تاثیر بسزایی دارند.

حجت الاسلام احمد سالک اظهار داشت: ریشه حوادث اخیر در چهار بخش است، یکی تحلیل نسبت به ریشه‌های این مسئله که ما از اول انقلاب تا الان شاهد آن هستیم و امروز آن عوامل به تکامل رسیده است.

وی افزود: ریشه اصلی و طراح اصلی این موضوعات، صهیونیست است که لبنان و عراق را مقدمه کشورمان قرار داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ماهیت این حادثه با فتنه‌های سال 78 و 88 تفاوت بسیار زیادی دارد. برای مثال، در فتنه سال 88، در چند میدان تهران و مناطق دیگر تجمع کردند، ولی این بار، فتنه و عوامل فتنه در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ورود پیدا کردند.

سالک تصریح کرد: نکته دوم را می‌توان سوء استفاده از موضوعی دانست که نیازمندی و طلب مردم است. عوامل فتنه، سوار بر موج فقر و بیکاری و کمبود درآمد مردم شدند و می‌توان گفت افزایش قیمت بنزین، بنزینی شد بر احساسات تمام مردم و با سوء استفاده عوامل خارجی از این موضوع، شاهد به بار آمدن خسارات بسیار زیاد مادی، کشته شدن افراد بی گناه و مسائل دیگر شدیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته سوم، بررسی عوامل اعلام افزایش قیمت بنزین است. باید اعلام شود که آیا این عوامل، دارای حساب و کتاب بوده است یا خیر.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر من، کارشناسی دقیقی در رابطه با مسئله افزایش قیمت بنزین صورت نگرفته است، به این دلیل که قبل از اعلام افزایش قیمت بنزین، نه مردم را آماده کردند و نه مدیران مربوطه را آموزش دادند و به یک باره، در ساعات پایانی 24 آبان، اعلام کردند بنزین گران شده است و همه باید از این گرانی حمایت کنند.

وی گفت: در بیان نکته آخر، می‌توان از سوءاستفاده عوامل فتنه از وجود خانم‌ها و جوانان نام برد. این عوامل، خانم‌ها و جوانان را به میدان کشیدند و سطح عملیات خود را، در سطح دبیرستانی‌‌ها و نوجوانان تقلیل دادند.

سالک در رابطه با راه حل‌های بیرون رفتن از امثال این فتنه‌ها افزود: با محاکمه کردن عوامل چنین حرکتی در دولت و غیر دولت، و همچنین استقامت و مقاومت در برابر این نوع توطئه‌ها، می‌توان از فتنه‌های اینچنینی به سلامت بیرون آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان