کمپانی MSI از کامپیوتر کوچک Cubi ۵ با سخت افزار قدرتمند رونمایی کرد

کمپانی MSI از کامپیوتر کوچک خود به نام «Cubi ۵» رونمایی کرد. این محصول که کف دست جای می گیرد، از پردازنده نسل دهم اینتل بهره مند بوده و در بالاترین مشخصات سخت افزاری از پردازنده های ۶ هسته ای اینتل و ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR۴ پشتیبانی می کند.

کمپانی MSI از کامپیوتر کوچک Cubi 5 با سخت افزار قدرتمند رونمایی کرد

کمپانی MSI از کامپیوتر کوچک خود به نام «Cubi 5» رونمایی کرد. این محصول که کف دست جای می گیرد، از پردازنده نسل دهم اینتل بهره مند بوده و در بالاترین مشخصات سخت افزاری از پردازنده های 6 هسته ای اینتل و 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 پشتیبانی می کند.

کامپیوتر Cubi 5 تنها 550 گرم وزن داشته و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 124، 124 و 53.7 میلیمتر است. این محصول با ابعاد کوچکی که دارد، یکی از قوی ترین مشخصات را نسبت به فضا به ارمغان آورده و از پردازنده های i5, i3 یا i7 نسل دهم اینتل که هر کدام به ترتیب 2، 4 و 6 هسته دارند پشتیبانی کرده و با پردازشگر گرافیکی UHD 630 اینتل نیز سازگار است.

کامپیوتر کوچک MSI به نام Cubi 5

تور کیش

از دیگر قابلیت های جالب توجه این اعجوبه کوچک می توان به بهره مندی از دو اسلات مموری so-DIMM اشاره که حداکثر از 64 گیگابایت حافظه رم 2666 مگاهرتزی پشتیبانی می کنند. یک اسلات M.2 نیز برای فضای ذخیره سازی بوت در نظر گرفته شده و فضای جادار 2.5 اینچی نیز برای اضافه کردن درایو جدید در دسترس است.

پردازنده کامپیوتر Cubi 5 به شکل فعال خنک می شود؛ این مسئله سبب شده تا پردازنده به سرعت توربو دست یافته و توانایی نگهداری این سرعت را داشته باشد.

کامپیوتر مورد بحث در قسمت پشتی از دو درگاه USB 3.2، دو پورت USB 3.0، جک اترنت RJ45، درگاه DisplayPort 1.2 و پورت HDMI 1.4 بهره می برد. در قسمت جلو ورودی میکروفون و هدفون، پورت USB 3.2 و درگاه USB-C به چشم می خورند.

Cubi 5

کامپیوتر Cubi 5 با مشخصات سخت افزاری مناسب، دست کاربر را برای انجام کارهایی همچون ویرایش تصویر و تولید محتوا باز می گذارد. البته این محصول به دلیل برخورداری از کارت گرافیک مجتمع برای بازی مناسب نیست چون نمی تواند بیشتر بازی ها را با نرخ فریم مناسب اجرا کند.

شرکت MSI کامپیوتر مورد بحث را روی وب سایت خود قرار داده ولی تاکنون قیمت آن را مشخص نکرده است. با منتشر شدن قیمت می توان تصمیم گرفت که آیا این محصول گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان سینمای خانگی رایانه ای (HTPC) یا سیستم ویرایش تصویر هست یا نه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان