اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دانشجویان خارجی آمریکا از کجا آمده‌اند؟

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط موسسه آموزش بین‌المللی که در خصوص آمار تعداد دانشجویان خارجی ثبت‌نام شده در دانشگاه‌های ایالات متحده منتشر شده، میزان بسیار جزئی 0.05 درصد افزایش پیدا کرده و در مجموع به یک میلیون و نود و پنج هزار و دویست و نود و نه نفر (1095299) رسیده است.

گفتنی است که تعداد دانشجویان خارجی ایالات متحده، در حال حاضر به بالاترین میزان خود در طول تاریخ رسیده و برای چهارمین سال متوالی است که این آمار، بالای یک میلیون نفر اعلام شده است.

جالب توجه است که با وجود تنش‌ها و جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، چین همچنان در جایگاه نخست لیست بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در ایالات متحده ، با 369458 نفر، قرار دارد.

قابل ذکر است که به دنبال آن، هند با تعداد 20214 دانشجو و کره جنوبی با 52250 دانشجوی ثبت‌نام شده در دانشگاه‌های آمریکا در مقاطع مختلف، به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را اشغال کردند.

همچنین، جالب توجه است که بیشترین پیشرفت را در این زمینه به ترتیب کشورهای بنگلادش (10درصد)، برزیل (9.8 درصد)، نیجریه (5.8 درصد) و پاکستان (5.6 درصد) داشته‌اند.

شایان ذکر است که 51.6 درصد از این دانشجویان در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات ثبت‌نام کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب دانشجویان خارجی که بیشترین میزان ثبت‌نام در دانشگاه‌های ایالات متحده در سال 2018 تا 2019 را انجام داده‌اند مشاهده می‌کنید؛

بیشترین دانشجویان خارجی آمریکا متعلق به کدام کشورها هستند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان