زیر و بم آزادسازی واردات خودرو در سال ۹۹

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گسترش نیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در کشور قاعده‌ای داریم که آن کتاب مقررات صادرات و واردات است. ملاک عمل این کتاب است و این احتمال وجود دارد که سال آینده آزادسازی واردات خودرو صورت بپذیرد. این اتفاق باید بیفتد و انحصار بالاتر از این مقدار وجود ندارد. قاعدتا اگر قرار باشد که در مورد آزادسازی واردات خودرو تصمیم‌گیری شود این کار در ابتدای سال 99 اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: برای سال آینده در صورتی که آزادسازی واردات خودرو رخ دهد به نظر می‌رسد که تعرفه‌ها نیز دستخوش تغییرات می‌شود. اگر بنزین با همین روند نرخ 3 هزار تومانی عرضه شود تعرفه‌ها نیز در نتیجه تغییر پیدا می‌کند. با این اتفاق باید تعرفه‌های واردات خودرو کاهش پیدا کند.

دبیر انجمن واردکنندگان درباره روند تغییرات قیمت خودروهای وارداتی اظهار کرد: گرانی بنزین بر روند قیمت خودروهای وارداتی در بازار تاثیر نخواهد گذاشت. در مدت اخیر کاهش قیمت نداشتیم بلکه قیمت‌ها بالاتر نیز رفته است. اما باید گفت که تغییر نرخ بنزین یک شوک به بازار وارد کرده و باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در آینده برای قیمت‌ها خواهد افتاد. به طور کلی فکر می‌کنم که باید واردات خودرو آزاد شود اگر قرار است که بنزین با تعرفه 3هزار تومانی عرضه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان