MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA یا مدیریت راهبردی کسب‌وکار، یک دوره آموزشی بسیار مشهور در سطح بین‌المللی است که بر روی شاخه‌های مختلف موفقیت در تجارت تمرکز دارد. مدیریت راهبردی کسب‌وکار، حاوی دانش و مهارت‌های جدید کاربردی مدیریت برای حل مسائل، مشکلات و چالش‌هایی است که در طول مسیر‌های متفاوت شغلی با آن روبرو می‌شویم.

برترین‌ها: MBA یا مدیریت راهبردی کسب‌وکار، یک دوره آموزشی بسیار مشهور در سطح بین‌المللی است که بر روی شاخه‌های مختلف موفقیت در تجارت تمرکز دارد. مدیریت راهبردی کسب‌وکار، حاوی دانش و مهارت‌های جدید کاربردی مدیریت برای حل مسائل، مشکلات و چالش‌هایی است که در طول مسیر‌های متفاوت شغلی با آن روبرو می‌شویم.

این شکل جدید از نگاه به مدیریت کسب‌وکار که از قرن نوزدهم در آمریکا پایه‌ریزی شده، دید گسترده‌تری را در اختیار دانش‌آموختگان این رشته قرار می‌دهد. دیدی که در عمل باعث می‌شود تا یک کارشناس MBA بتواند حتی در آغاز مسیر شغلی، چندین قدم از رقبا جلوتر باشد.

درصورتی‌که قصد دارید با مزایای عمومی و اختصاصی دوره‌های MBA آشنا شوید، یا به‌طورکلی به بهبود شرایط شغلی خود فکر می‌کنید، با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعاتی کامل از دوره‌های MBA را در این مقاله به‌دست بیاورید.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA چیست؟

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، MBA که مخفف عبارت Master of Business Administration است، یک دوره تخصصی مدیریت است که می‌توان آن را به‌صورت بلندمدت در دانشگاه و یا به‌صورت فشرده در آموزشگاه‌های مجاز این رشته و در سطح بین‌المللی آموخت.

دوره‌های متفاوت و مختلف MBA می‌توانند بر روی دانش عمومی این رشته برای بهبود شرایط شغلی و کسب و کار تمرکز داشته باشند و یا حتی به‌صورت تخصصی بر روی مواردی مانند بازاریابی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک متمرکز شوند.

به‌طورکلی هدف اصلی دوره‌های MBA برای اشخاصی که در رشته مدیریت تحصیل نمی‌کنند، پرورش دانش عملی مدیریت کسب‌وکاری است که به آن اشتغال دارند یا قصد دارند تا در آینده آن را راه‌اندازی کنند.

در نظر داشته باشید، موضوعاتی که در این رشته خاص علمی و دانشگاهی ارائه می‌شود، راهکار‌هایی عملی هستند که می‌توانند در هر سطحی، کیفیت پیشبردی کسب‌وکار شما را بهبود ببخشند.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

جهت مشاوره رایگان و دریافت پاسخ سوالات کلیک کنید.

MBA و فرصت‌های شغلی

داشتن مدرک تحصیلی و علمی MBA از یک آموزشگاه یا دانشگاه معتبر در سطح کشوری و بین‌المللی می‌تواند در یافتن فرصت‌های شغلی بهتر به شما کمک کند. درصورتی‌که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را داشته باشید، دانش MBA به چراغ راه شما در تمامی مشکلاتی مدیریتی پیش رو تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر اگر قصد دارید در داخل یا خارج از کشور برای مشاغل و فرصت‌های شغلی مختلف، درخواست کار دهید، مدرک MBA در کنار مدارک تحصیلی شما قرار می‌گیرد و جدیت بیشتری را به رزومه کاری و تحصیلی شما می‌بخشد.

به‌طورکلی شانس استخدام در رشته‌های مختلف کاری و تخصصی، برای اشخاصی که در کنار مدرک تحصیلی خود از مدارک مختلف MBA بهره می‌برند، بیشتر است و این اشخاص می‌توانند با تمرکز بر دانش شغلی و روانشناسی محیط کار، چه در مرحله مصاحبه و چه در مراحل کاری، از موفقیت بیشتری برخوردار شوند.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

تغییرات شخصی و روحی

دانش MBA نه تنها بر روی خصوصیات کاری شما تأثیرگذار است بلکه شرایط روحی، روانی و فکری شما را نیز تغییر می‌دهد. مطالعات علمی نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان MBA در مراحل مختلف مدیریتی، جستجوی شغلی و روابط محل کار، از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردار هستند.

دانش‌آموختگان این رشته علاوه بر بهبود اعتمادبه‌نفس از تغییرات فکری نیز بهره می‌برند. افزایش کنجکاوی فردی و سیری‌ناپذیر در یادگیری مطالب جدید، از جمله خصوصیاتی است که یک دوره حرفه‌ای MBA به شما خواهد آموخت.

تفکر راهبردی اعمال‌شده در این رشته نه تنها در محیط کسب‌وکار، بلکه در حوزه‌های متفاوت زندگی و اهداف شخصی و مالی شما نیز نمایان می‌شود. شاید مهم‌ترین موضوعی که با کسب این دانش به آن دست پیدا می‌کنید، توانایی فکر کردن و اندیشیدن در خارج از چارچوب‌های همیشگی است. نگاه عملی به مشکلات پیش رو، عدم برخورد احساسی و تمرکز بر روی راه‌حل، تغییرات روحی به‌ظاهر ساده‌ای است که یک کارشناس MBA در مراحل یادگیری این رشته به آن دست پیدا می‌کند.

بهبود انضباط شخصی در یادگیری MBA باعث می‌شود که در آینده به بهترین شکل ممکن از زمان در دسترس خود بهره ببرید. مدیریت زمان به معنی موفقیت حداکثری در کمترین زمان ممکن است.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA و ارتباط شغلی و بین‌المللی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانش‌آموختگان رشته MBA به آن دست پیدا می‌کنند، موفقیت در بهبود ارتباط شغلی و کاری است. در واقع یک کارشناس آشنا با مفاهیم تخصصی MBA می‌تواند نظرات شخصی خود را از مسائل تخصصی کاری جدا کند و روابط شغلی خود را چه در محیط کار و چه در جایگاه‌های و شرایط مختلف زندگی بهبود ببخشد.

یکی از شرایط اثبات‌شده دانش‌آموختگان این رشته، ارتباط کاری نزدیک به هم است که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را در مقابل این اشخاص می‌گذارد. مجموعه‌ای از انسان‌های فرهیخته را در نظر بگیرید که نه تنها در رشته‌ها و مشاغل مختلف مشغول به کار هستند، بلکه در یک زمینه مشترک نیز با هم تعامل و ارتباط دارند. این ارتباط قدرتمند شغلی، تخصصی و حتی شخصی در لحظات سخت زندگی به کمک دانش‌آموزان این رشته می‌آید.

گروه‌های بین‌المللی این رشته نیز در دسترس بسیاری از دانش‌آموختگان MBA هستند که فرصت‌های مالی و شغلی بسیار زیادی را در اختیار این اشخاص قرار می‌دهند. روابطی که می‌تواند به سکوی پرتاب شما در زندگی کاری و شخصی تبدیل شوند.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

فرصت‌های تحصیلی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در زمینه تحصیل MBA به آن توجه کرد، توانایی ادامه تحصیل در این رشته و دیگر رشته‌های مرتبط، در دانشگاه‌های بین‌المللی است.

یادگیری MBA در مجموعه‌های استاندارد به شما این فرصت را می‌دهد که پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان را در کمترین زمان ممکن به‌دست بیاورید. رشته MBA و یک مجموعه استاندارد آموزشی، با روابط بین‌المللی خود می‌تواند به‌عنوان دروازه ورود شما به دانشگاه‌های معتبر جهان تبدیل شود.

حتی اگر قصد دارید در رشته‌ای متفاوت نیز به ادامه تحصیل در خارج از ایران بپردازید، ارائه مدرک MBA در کنار مدارک تحصیلی دیگر می‌تواند مسیر دریافت جایگاه آموزشی را برای شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، هموار کند.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

موسسه آموزش عالی آزاد بهار

موسسه آموزش عالی آزاد بهار، بنیان‌گذار دوره‌های حرفه‌ای مدیریت در ایران است که سال‌ها است با بهره‌گیری از بهترین اساتید این رشته و البته به‌روزرسانی همیشگی سرفصل‌های رشته مدیریت، MBA و DBA، به پیشروترین و محبوب‌ترین مجموعه آموزشی مدیریت در ایران تبدیل شده است.

این مجموعه فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده و در سال 1391 موفق به دریافت لوح افتخار برترین برند آموزشی در حوزه مدیریت MBA شده است. در مدت بیش از 17 سال فعالیت این مجموعه موفق آموزشی، بیش از 200 دوره مدیریت MBA و حدود 1000 سمینار مدیریتی توسط موسسه بهار برگزار شده است.

بسیاری از دانشجویان این رشته در موسسه بهار، این روز‌ها به‌عنوان مدیران ارشد در مجموعه‌های موفق مشغول به کار هستند و تعداد زیادی نیز در دانشگاه‌های معتبر جهان به ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط می‌پردازند.

موسسه بهار در ارتباط مستقیم با دانشگاه‌های معتبر جهان، قرارداد‌های بین‌المللی را برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان خود با دانشگاه‌های Lulea سوئد، Algarve پرتغال، FHM آلمان، NEBRIJA اسپانیا و بسیاری دیگر از دانشگاه‌های مشهور عقد کرده است.

دکتر رحیم فرضی پور، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه آموزش عالی آزاد بهار، از مشهورترین اساتید این رشته در ایران است که خود مدیریت دپارتمان MBA بهار را به عهده گرفته است.

حضور مشهورترین اساتید مدیریت و سابقه بسیار موفق این مجموعه، نشان دهنده رسالت اصلی این مرکز در ترکیب علم و عمل است. چرا که نه می‌توان علم را از مدیریت حذف کرد و نه می‌توان علم مدیریت را بدون عمل مدیریتی به سرانجام رساند.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

دوره‌های حضوری، نیمه‌حضوری و آنلاین

با توجه به شرایط شغلی متفاوت علاقه‌مندان به رشته MBA، در مرکز آموزشی بهار امکان شرکت در دوره‌های حضوری، نیمه‌حضوری و آنلاین، فراهم شده است تا تمامی علاقه‌مندان بتوانند با تخصیص ساعت‌های آموزشی مختلف، در این رشته به تحصیل بپردازند.

در دوره‌های نیمه‌حضوری موسسه بهار، 75 درصد از مراحل آموزشی و تحصیلی به‌صورت آنلاین در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین امتیاز دوره‌های نیمه‌حضوری امکان پیشبرد کار و تحصیل و استفاده از آموخته‌های خود در محیط کسب‌وکار و ارتقاء و پیشرفت شغلی است.

دوره‌های حضوری نیز با مشارکت اساتید برجسته مدیریت در ایران، با برنامه‌ای انعطاف‌پذیر و خارج از ساعات اداری ارائه شده است تا بتواند به‌طور کامل در اختیار علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های حضوری قرار بگیرد.

دوره MBA جنرال به مفاهیم عمومی مدیریت MBA می‌پردازد و شامل دروس پایه و دروس تخصصی رشته مدیریت، بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، اصول و فنون مذاکره، مدیریت استراتژیک و اقتصاد است.

در مجموعه آموزشی بهار، امکان شرکت در دوره‌های تخصصی MBA با گرایش‌های مختلف ازجمله، گرایش دیجیتال (مدیریت کسب‌وکار دیجیتال)، گرایش برند و برندسازی، گرایش بازاریابی و فروش، گرایش توسعه فردی و آموزش کارآفرینی، گرایش مدیریت استراتژیک، گرایش مدیریت هنر، گرایش منابع انسانی، گرایش مالی (تصمیم‌گیری در مسائل مالی)، گرایش بیمه و گرایش گردشگری، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در پایان تمامی دوره‌ها، گواهینامه رسمی و بین‌المللی بهار، به دانشجویان این رشته اهدا می‌شود. این گواهینامه مورد تأیید وزارت علوم و مراکز آموزشی ایران است و در سطح بین‌المللی نیز مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان قرار گرفته است. ازاین‌رو ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف مرتبط با MBA، پس از دریافت گواهینامه موسسه آموزشی بهار، امکان‌پذیر است.

جهت اطلاع از تقویم آموزشی مجموعه آموزیشی بهار کلیک کنید.

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

جهت مشاوره رایگان و دریافت پاسخ سوالات کلیک کنید.

همین حالا با ما تماس بگیرید.

02188730184

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

جهت اطلاع از رویدادها به صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید.

@bahar_business_school

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

جهت اطلاع از دوره های برگزار شده به کانال تلگرام مراجعه نمایید.

@MBA_DBA_Bahar

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه نمایید.

www.bahar.ac.ir

MBA چیست؟ با فواید دوره‌های MBA آشنا شوید

آدرس دفتر مرکزی: خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، انتهای خیابان دوم، پلاک 27

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان