خبرگزاری تسنیم: سامانه ثبت درخواست جاماندگان یارانه حمایت معیشتی روز گذشته و از ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز کرد و در همان ساعات اولیه سامانه دچار اختلال شد و خانوادههای متعرض به عدم دریافت یارانه حمایتی امکان ثبت کد ملی و درخواست خود را در سامانه نداشتند.
در ادامه نیز وزارت رفاه طی اطلاعیهای اعلام کرد: که اختلالات پیش آمده مربوط است به مشترکان تلفن همراه اول و دارندگان تلفن رایتل و ایرانسل مشکلی را برای ثبت درخواست در سامانه ندارند و مشکلات پیش آمده باید از طریق سازمان فناوری اطلاعات رفع شود.
همچنین در اطلاعیه صادر شده توسط وزارت رفا آمده بود که تا ساعتی دیگر (3 بعدازظهر روز گذشته) مرتفع خواهد شد، اما بنا بر پیگیریهای صورت گرفته تا ساعت 22 و 30 دقیقه این سامانه همچنان دچار اشکال و اختلال بود.
از صبح امروز با رفع اختلالات پیش آمده در سامانه، مشکلی برای ثبت درخواست جاماندگان وجود ندارند.
بر همین اساس سرپرستان خانوار متقاضی میتوانند از طریق کد دستوری *6369# درخواست خود را در سامانه ثبت و در انتظار پیامک از سوی وزارت رفاه باشند.
پیشبینی شده که طی 10 روز به اعتراضات ثبت شده از سوی خانوادهها رسیدگی شد.
بنا بر اعلام مسئولان وزارت رفاه تا شب گذشته 900 هزار نفر سرپرست خانوار با ثبت کد ملی خود در سامانه اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت یارانه حمایتی اعلام کردهاند.