شناسه : ۱۸۲۱۲۸۰ - چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
اقتصادآنلاین گزارش میدهد؛
میزان استفاده اینترنت برای اولین بار از تلویزیون پیشی گرفت
اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ طبق آخرین بررسی انجام شده توسط Zenith، در خصوص میزان مصرف رسانه و پیشبینی آن، روند جالبی را در این بخش نشان میدهد.
گفتنی است که مردم سراسر جهان به طور متوسط، 8 ساعت در روز بیشتر از گذشته زمان صرف استفاده از رسانهها میکنند.
برای دههها، تلویزیون بدون شک، همواره جایگاه نخست استفاده روزانه از رسانه توسط مردم را به خود اختصاص داده بود، و هنوز هم میتواند باشد، اگر اینترنت دسکتاپ و موبایل به صورت جداگانه حساب شوند. اما اگر این دو با هم ترکیب شوند، امسال برای نخستین بار است که مصرف اینترنت نسبت به تلویزیون فراتر میرود.
به گفته Zenith، مصرف روزانه اینترنت در حال حاضر، از 80 دقیقه در روز در سال 2015، به 130 دقیقه مصرف روزانه افزایش یافته است. با افزودن 40 دقیقه مصرف اینترنت در دسکتاپ، میزان استفاده از اینترنت به 170 دقیقه در روز افزایش پیدا میکند. در مقایسه، میزان استفاده از تلویزیون در روز، 167 دقیقه اعلام شده است.
و در پایان قابل ذکر است که هزینه تبلیغات آنلاین نیز روند صعودی دارد و برای نخستین بار در سال 2017 از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت.
در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان استفاده روزانه از تلویزیون و اینترنت از سال 2011 تا کنون را مشاهده میکنید؛