رئیس شورای عالی استان‌ها:

برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم گفت: جا دارد برای ارتقای بهره وری مدیریت شهری بستری را فراهم کند .

برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری،  گفت: یکی از مواردی که نمی‌توانیم هیچ گاه به دنبال ارتقای بهره وری برویم همین موضوع عدم نظم در برگزاری همایش های مانند همایش امروز است وقتی نمی توانیم همایش بهره وری را راس ساعت آغاز کنیم دیگر از دستگاه‌های مدیریتی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از لحاظ شاخص بهره وری در مقایسه با کشورهای منطقه در رتبه پایین تری قرار گرفته‌ایم اظهار کرد: برابر آمار مرکز ملی آمار در بهمن ماه سال گذشته میزان کار مفید هر شهروند 15 ساعت در هفته بود که اگر  آن را تقسیم کنیم می‌شود دو نیم ساعت در هر روز که ما باید در برنامه ششم توسعه کشور به مسئله بهره وری بیش از گذشته توجه کنیم. تلخ است که ایران در رده بندی سازمان جهانی بهره وری در بین پنج کشور آخر قرار گرفته است. وقتی به آمار و رتبه بندی کشورها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشورهای از آسیای شرقی و اقیانوسیه بالاتر از ما قرار  گرفته‌اند .

وی تاکید کرد: بهره وری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ چیز به جز آن نمی‌تواند اهداف مدیریتی را محقق کند. برخی موانع مانند تحریمها وجود دارد که اهمیت و جایگاه بهره وری را افزایش نمی دهد و باید گفت بهره وری مهم است زیرا منابع مالی و انسانی مدیریت شهری محدود است و در مقابل آن جمعیت شهرها در حال افزایش است.

الویری با اشاره به افزایش قیمت خدمات در مدیریت شهری، تاکید کرد: با افزایش قیمت خدمات مدیریت شهری دچار چالش می‌شویم لذا نیاز است مدیران چاره اندیشی کنند زیرا در سایر کشورها بین مدیران سطح یک جلساتی برگزار می‌شود اما در ایران برگزاری جلسه بهره وری سابقه‌ای نداشته است. جا دارد برای ارتقای بهره وری مدیریت شهری بستری را فراهم کند و ما با برگزاری این دست همایش‌ها می‌توانیم توجه مدیران را جهت ارتقای بهره وری جلب کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید زباله و مدیریت آن در کشور گفت: ما روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کنیم که این آمار سه برابر آمار جهانی است مثال دیگری که می‌توان در این حوزه زد این است که در مناطقی از پایتخت روزانه سه نوبت جمع آوری زباله‌ها انجام می‌شود در حالی که در بسیاری از کشورها هفته‌ای دو یا سه نوبت جمع آوری زباله انجام می‌شود. تفکیک و امحای پسماند نیز از دیگر موضوعات جدی است که باید در بحث کاهش تولید زباله گام‌های موثری برداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در حال حاضر ایران جزو 14 کشور پرمصرف بنزین است این در حالی است که منابع ما در حال از بین رفتن هستند باید آموزش‌های هدفمند جهت ارتقای بهره وری در دستور کار قرار گیرد بی تردید این آموزش‌ها موثر هستند و باید بدانیم که آیا نحوه آموزش افراد  تحصیل کرده در کشور به سمتی بوده که به کمک مدیریت شهری جهت ارتقای بهره وری بیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر