ماهان شبکه ایرانیان

میرضیایف فردا به عشق‌آباد سفر می‌کند

رئیس جمهور ازبکستان بنا به دعوت همتای ترکمن خود فردا ۲۹ اردیبهشت برای یک سفر ۲ روز به «عشق‌آباد» سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فارس:  شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان بنا به دعوت «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان‌ در تاریخ 19 می سال  جاری (29 اردیبهشت ماه) برای یک سفر 2 روز به «عشق‌آباد» سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در این سفر روسای جمهور 2 کشور توافقات صورت گرفته در سفر ماه مارس رئیس جمهور ازبکستان به ترکمنستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

روسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان همچنین مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس جمهور ازبکستان در این سفر همچنین از منطقه گردشگری ملی «عوض»، محلی که کودکان مناطق مختلف این کشور از پیامدهای فاجعه دریاچه آرال بیشترین آسیب را دیده‌ و تحت معالجه توان‌بخشی قرار گرفتند، بازدید می کند.

برنامه‌ریزی می‌شود در پایان گفت‌وگوهای روسای جمهور 2 کشور یک سری اسناد بین دولتی مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف به امضا رسد.

این دومین سفر میرضیایف به عشق‌آباد در سال جاری میلادی است.

رئیس جمهور ازبکستان بنابه دعوت همتای ترکمن خود در تاریخ 6 مارس سال جاری (16 اسفند ماه سال 1395) به ترکمنستان سفر کرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه، ترکمنستان استقلال ازبکستان‌را در تاریخ 7 ژانویه  سال 1993 میلادی به رسمیت شناخته و در همین تاریخ سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان