ماهان شبکه ایرانیان

لزوم توجه نوجوانان به نگرانی‌های محیط زیستی

در نشست نقد و بررسی ماهنامه «داروگ» که عصر روز چهارشنبه با حضور جمعی از نوجوانان در محل فرهنگسرای رسانه و شبکه اجتماعی برگزار شد، بر لزوم تبدیل سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های سالم تاکید شد.

لزوم توجه نوجوانان به نگرانی‌های محیط زیستی

به گزارش ایسنا، تفرشی، سردبیر ماهنامه «داروگ» در نقد و بررسی این مجله گفت: جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، محیط‌زیست نامیده می‌شود و امروز به سبب زیاده‌روی در استفاده از سوخت‌های فسیلی، میزان گازهای گلخانه‌ای بیش از حد مجاز تولید شده و اکوسیستم را به هم ریخته است. متاسفانه ما انسان‌ها به دلایل مختلف نه تنها باعث از بین رفتن برخی گونه‌های حیوانی مثل گوزن زرد شده‌ایم، بلکه با تخریب زیست‌گاه‌های حیوانی و آبشخورهای آنها صرفا به منظور به دست آوردن آنچه که خود می‌خواهیم، باعث تسریع روند از بین رفتن گونه‌های مختلف حیوانی شده‌ایم.

وی اظهار کرد: امروزه بحث بر سر این است که افزایش گازهای گلخانه‌ای که با افزایش دما همراه است، اکو سیستم را در معرض خطر قرار داده است. گفته می‌شود اگر دو درجه سانتیگراد دیگر این دما افزایش پیدا کند، بسیاری از کشورها در زیر آب فرو خواهند رفت. بنابراین الان همه به این فکر می‌کنند که چگونه زمین را نجات دهند. بیشتر گازهای گلخانه‌ای نتیجه‌ی انباشت زباله‌ها هستند، زباله‌هایی که اغلب سوزانده می‌شوند و تولید گاز متان می‌کنند که بسیار مضر است.

سردبیر مجله «داروگ» با تقسیم زباله‌ها به زباله‌های چند مصرفی، بازمصرفی و بازیابی گفت: مهمترین موضوع این است که ما بایستی تا آنجا که می‌توانیم به تولید زباله‌ کم عادت کنیم، باید انرژی‌های جایگزین را جایگزین انرژی‌های فسیلی کرد و به همین دلیل آموختن رشته‌های مختلف تحصیلی حائز اهمیت است. مجله «داروگ» اگر چه خط اصلی آن محیط‌زیست است، ولی به سلایق و علایق بچه‌ها توجه خاصی دارد و در صدد است که مطالب خود را به بهترین شیوه به مخاطبان خود عرضه کند. ما  از شما نوجوانان می‌خواهیم تا در تولید خلاق این نشریه همکاری قابل ملاحظه‌ای داشته باشید. داستان‌های دنباله‌دار طنز و یا کمیک استریپ برای ما بفرستید.

ماهنامه «داروگ» اولین نشریه نوجوانانه دوستدار محیط‌زیست است که به تازگی وارد یک‌ سالگی فعالیت خود شده است. شرکت انتشارات فنی ایران صاحب امتیاز و آرش قلمی فرد مدیر مسئول این نشریه هستند. این ماهنامه زیر نظر سیدرضا کروبی،‌ هایده کروبی، مرتضی تفرشی و آرش قلمی فرد به عنوان شورای سیاست‌گذاری اداره می‌شود.

کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان این هفته با حضور سردبیر این مجله و رضوان خرمیان روز چهارشنبه (27 اردیبهشت ماه) از ساعت 16 تا 17:30 در محل فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان