ورود سازمان بهزیستی به ماجرای اهانت به کودک زباله‌گرد

خبرگزاری تسنیم: حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به انتشار ویدیویی از یک کودک زباله‌گرد که توسط فردی به داخل زباله انداخته شده است، اظهار کرد: ما نیز پس از مشاهده این ویدیو بسیار ناراحت شدیم و بلافاصله این موضوع را از طریق دوستان‌مان در قوه‌قضائیه و همچنین معاون وزیر دادگستری و دبیرمرجع ملی حقوق کودکان پیگیری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین این کلیپ را در اختیار مدیران سازمان بهزیستی و معاونین امور اجتماعی در استان‌های مختلف قرار دادیم و تاکید کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری و نتیجه را به ستاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کنند.

مسعودی فرید افزود: البته هنوز مشخص نیست که این اتفاق در کدام شهرستان و یا استان افتاده است، اما مسئله‌ای که برای ما مشخص است این است که این اتفاق در یکی از کلانشهرها افتاده است و به همین دلیل این موضوع را به صورت جدی در دستور کار سازمان بهزستی قرار داده‌ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انتشار این کلیپ و ویدیو و اهانت به کودک زباله‌گرد گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور کودکان و نوجوانان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و قطعاً پس از شناسایی این فرد از وی شکایت خواهیم کرد.

وی همچنین از هم وطنانی که این کلیپ را مشاهده کرده‌اند خواست تا چنانچه اطلاعاتی از فرد اهانت کننده به کودک زباله‌گرد دارند آن را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند.

مسعودی‌فرید اقدام جوان اهانت کننده به کودک زباله‌گرد را مصداق کودک‌‌آزاری عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی به هیچ عنوان از این اقدام این جوان کوتاه نخواهد آمد.

فرد اهانت کننده به کودک زباله‌گرد در استان البرز بازداشت شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز:
▫️خوشبختانه دقایقی پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی دادستانی البرز خبر از دستگیری و بازداشت فرد اشاره شده داد و هم اکنون نیز این جوان دستگیر شده است.

▫️با توجه به این که دادستانی به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است، دیگر نیازی به شکایت سازمان نیست و با توجه به شرایطی که این کودک زباله‌گرد داشته است وی فردا برای سپری کردن مداخلات روانی به سازمان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

 

ورود دادستانی به ماجرای اهانت به کودک زباله‌گرد

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز از ورود دادستانی به ماجرای اهانت به کودک زباله‌گرد خبر داد و گفت: پرونده قضایی تشکیل شده است.
در فضای مجازی کلیپی در حال دست به دست شدن است که ماجرای اهانت یک جوان را به کودکی نشان می‌دهد؛ در این کلیپ کودک توسط یک جوان به سطح زباله شهری انداخته می‌شود و در میان خنده‌های اطرافیان و جوان خاطی، خودش بیرون می‌آید.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی نیز از شکایت از اهانت کننده به کودک زباله‌گرد خبر داد و گفت: اگر این فرد شناسایی شود، حتما از وی شکایت می‌کنیم.

حاجی رضا شاکری دادستان عمومی و انقلاب استان البرز در گفت وگو با خبرنگار قضایی فارس گفت: در رابطه با این موضوع، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: این فرد خاطی هنوز دستگیر نشده اما دادستانی به این ماجرا ورود کرده است.

این درحالی است که برخی منابع خبری از دستگیری جوان اهانت کننده به کودک زباله گرد خبرداده بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان