جدیدترین مدل شورولت اکوئینوکس شاید موفق به جلوگیری از صدرنشینی دو مدل هوندا CR-V یا مزدا CX-5 در این کلاس خودرو نشده باشد، اما با این وجود این خودرو اکنون از مزیت دیگری نیز برخوردار میباشد.
مدل 2020 این شاسی بلند سایز متوسط توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها یا IIHS به عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه برگزیده شده است.
مدل 2020 اکوئینوکس در تمامی شش ارزیابی این موسسه در زمینهی میزان تخریب پذیری موفق به کسب امتیاز Good شده است هر چند این خودرو تنها در صورت مجهز شدن به چراغهای جلویی خاص، واجد شرایط این عنوان میباشد.
برای دریافت عنوان انتخاب ایمنی برتر لازم است که خودرو در چندین پارامتر کلیدی تصادف از جمله میزان استحکام سقف و آزمایش همپوشانی جزئی سمت راننده در جلو، امتیاز Good را به خود اختصاص دهد.
علاوه بر این لازم است که خودرو در تست همپوشانی جزئی سمت سرنشین در جلو نیز موفق به کسب امتیاز خوب (Good) یا قابل قبول شده (Acceptable) و در زمینهی اجتناب از تصادف خودرو به خودرو در جلو نیز امتیاز برتر (Superior) یا پیشرفته (Advanced) را از آن خود کند.
به علاوه، چراغهای جلویی نیز مستلزم کسب امتیاز خوب یا قابل قبول میباشند که شورولت اکوئینوکس با به همراه داشتن آپشن چراغهای جلویی پرتو افکن HID به خوبی با این شرط مطابقت دارد.
شورولت اکوئینوکس همچنین از سیستم کمکی پیش فرض نور بالا که بر اساس تشخیص و یا عدم تشخیص دیگر خودروها، به صورت خودکار بین نور بالا و پایین تغییر میکند بهره میبرد.
شورولت اکوئینوکس 2020 در راه دستیابی به عنوان انتخاب ایمنی برتر به هوندا 2019 CR-V ملحق میشود، اگرچه مزدا 2019 CX-5 با ارائهی عملکردی بهتر نسبت به دو رقیب خود از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس برگزیده شده است.
نشان پلاس به خودروهایی اعطا میشود که از معیارهای دریافت عنوان انتخاب ایمنی برتر برخوردار بوده و علاوه بر آن در زمینهی چراغهای جلو و آزمایش همپوشانی جزئی در سمت سرنشین نیز موفق به کسب امتیاز Good شدهاند.
نکتهی قابل توجه این است که موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) اخیراً برای پوشش بهتر سناریوهای موجود در واقعیت، آزمایش تصادف تاثیر از جناحین خود را به روز رسانی کرده که در این آزمایشات جدید وزن خودروی پیکاپ تراکی که با سرعت با خودروی تحت آزمایش برخورد میکند از 3,300 پوند به 4,200 پوند افزایش یافته و این خودرو با سرعت 37 مایل در ساعت (6 مایل در ساعت افزایش سرعت نسبت به قبل) به خودروی مورد ارزیابی برخورد خواهد کرد.
هدف اصلی به روز رسانی این آزمایش شبیه سازی آسیب وارده توسط یک پیکاپ تراک یا شاسی بلند سایز بزرگ به یک اتومبیل دیگر است.
کمپانیهای خودرو ساز هنوز از زمان تعیین شده برای مطابقت با ملزومات آزمایش به روز شده مطلع نیستند اما این موضوع نشانهای مثبت برای افزایش بیسابقهی سطوح ایمنی خودرو به شمار میرود.