رئیس مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه در جمع خبرنگاران خبر داد؛

برگزاری آزمون تخصصی دریافت پروانه مشاوره خانواده

بهادری جهرمی از برگزاری آزمون تخصصی یک هزار داوطلب دریافت پروانه مشاوره خانواده خبر داد.

برگزاری آزمون تخصصی دریافت پروانه مشاوره خانواده

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تولی مراکز مشاوره خانوده دو مرحله آزمون برگزار می‌شود، مرحله اول آزمون به صورت کتبی و تستی چهار گزینه‌ای توسط سازمان سنجش کشور برگزار شد.

وی افزود: افرادی که نصاب نمره را در آزمون کتبی دریافت کردند برای مصاحبه تخصصی (آزمون شفاهی) دعوت شدند.

بهادری جهرمی افزود: آزمون مصاحبه شفاهی از امروز به مدت 7 روز برگزار می‌شود و از افرادی که نصاب نمره آزمون کتبی را دریافت کرده اند، در چهار مرحله آزمون تخصصی شفاهی گرفته می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: آزمون شفاهی شامل یک مرحله مصاحبه تخصصی توسط یک حقوقدان و روانشناس، رسیدگی به مشکلات یک کیس فرضی، آزمون تستی شخصیت و آزمون مکاتبه به محاکم و اصول نگارشی می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت جمع نمره آزمون شفاهی و کتبی اعلام و داوطلبانی که بتوانند نصاب نمره قبولی را دریافت کنند، پروانه مشاوره خانواده اخذ می‌کنند.

بهادی جهرمی گفت: حد نصاب نمره قبولی کسب 50 درصد نمره آزمون کتبی و 50 درصد آزمون شفاهی است.


بیشتر بخوانید: تصمیم زوجین برای طلاق با راه اندازی «سامانه تصمیم» چقدر تغییر می‌کند؟


وی بیان کرد: در آزمون کتبی حدود 5 هزار و 200 نفر ثبت نام کرده بودند که از بین آن‌ها حدود هزار نفر توانستند نمره قبولی را اخذ کنند.

بهادری جهرمی گفت: به دلیل اینکه تعداد مشاوره‌های مورد نیاز معاونت پیشگیری از قوه قضاییه بیشتر از افراد قبول شده در آزمون کتبی است، سقفی برای تعداد قبولی‌ها تعیین نکرده ایم و هر فردی که کف نمره در نظر گرفته شده را دریافت کند می‌تواند مجوز تأسیس دفتر مشاوره اخذ کند و در آزمون امسال سقف قبولی نداریم.

وی گفت: به دلیل اینکه اعلام اسامی قبول شدگان با قطعی اینترنت در کشور همزمان شده بود، ما تصمیم گرفتیم 2 روز به زمان مصاحبه تخصصی اضافه کنیم و به تمام افرادی که در مصاحبه شرکت نکرده اند مجدد پیامک ارسال می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در رابطه با آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: فرآیند ثبت نام آزمون به پایان رسیده است و دانشگاه پیام نور مراحل برگزاری آزمون را انجام می‌دهد.

بهادری جهرمی گفت: بیش از 107 هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلا ثبت نام کردند که یک نوع رکوردشکنی در تمام تاریخ برگزاری آزمون وکالت در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه آزمون وکالت 29 آذر ماه به صورت غیر متمرکز در سراسر کشور برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون کتبی، آزمون شفاهی تخصصی از داوطلبان گرفته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان