سود سهام عدالت امسال برای همه مشمولان یکجا واریز می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اقساط طرح سهام عدالت (از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان) که از سال 85 در حال اجراست بعد از 10 سال در سال 95 به پایان رسید و از سال 96، سود این سهام به صورت نقدی به حساب مشمولان واریز شد.

طی دو سال 96 و 97 و مطابق با سیاست سازمان خصوصی سازی، واریز سود سهام عدالت پس از جمع آوری از شرکت های سرمایه پذیر، به صورت مرحله به مرحله از آذر ماه آغاز و معمولا تا خرداد ماه سال بعد ادامه پیدا می کرد.

طبق شنیده ها، سود سهام عدالت سال مالی 97 خلاف دو سال قبل، به صورت یک جا واریز خواهد شد و بصورت واریز مرحله ای نخواهد بود.

در این راستا، یک مقام مطلع ، اظهار داشت: در دوره های قبلی سود سهام عدالت به صورت گروه گروه واریز می شد. به این معنا که ابتدا از اقشار ضعیف شروع می شد و در ادامه به تدریج برای همه مشمولان واریز می شد.

وی افزود: مقرر شده امسال سود سهام عدالت برای همه مشمولان بصورت یکجا واریز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سود سهام عدالت دی ماه واریز خواهد شد، ادامه داد: احتمال واریز سود سهام عدالت در دی ماه وجود دارد اما باز هم زمان دقیق واریز مشخص نیست. سازمان خصوصی سازی نمی خواهد خود را درگیر واریز مرحله به مرحله کند اما از سویی دیگر دلیلی ندارد که پول هم در حساب دولت بماند.

گفتنی است؛ سهام عدالت که به معنای واگذاری بلاعوض سهام شرکت‌های دولتی به مردم و افراد کم توان جامعه و شریک شدن آنها در درآمدهای دولت است، 49 میلیون و 226 هزار و 193 ایرانی را در بر می‌گیرد که البته از این تعداد بیش از 2 میلیون نفر فوت شده‌اند اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار سهام عدالت هستند و ورثه آنها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر است.

طی 12 سال گذشته مشمولان سهام عدالت صرفاً ثبت نام شده سهام عدالت هستند و سازمان خصوصی سازی به صورت مجازی، سود را از 49 شرکت سرمایه پذیر دریافت و به صورت علی السویه (به صورت مساوی) میان سهام داران تقسیم می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان