توضیح سازمان لیگ درباره برگزار نشدن داربی‌های خیریه

سازمان لیگ فوتبال ایران درباره علت برگزار نشدن داربی‌های خیریه برای کمک به قربانیان سیل اخیر توضیح داد.

توضیح سازمان لیگ درباره برگزار نشدن داربی‌های خیریه

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه) گزارشی با تیتر "آقای بهاروند! چه خبر از داربی‌های خیرخواهانه و نمایشی؟" روی خروجی ایسنا قرار گرفت. این گزارش درباره دستور هشت ماه پیش حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ برای برگزاری داربی‌های خیرخواهانه برای کمک به سیل‌زدگان بود.

در همین راستا، سازمان لیگ فوتبال به این گزارش ایسنا واکنش نشان داده و با ارسال مطلبی به این خبرگزاری درباره مطالب مطرح شده در گزارش توضیح داده است. در ادامه این مطلب را می‌خوانید:

بعد از سیل ویرانگر فروردین 98، سازمان لیگ فوتبال ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به باشگاه‌های لیگ برتر پیشنهاد داد که برای کمک به سیل زدگان در پایان لیگ هجدهم دربی‌های خیرخواهانه‌ای برگزار کنند. 

با این حال به دلیل آغاز روند استانداردسازی ورزشگاه‌ها امکان برگزاری مسابقات خیرخواهانه فراهم نشد و از سوی دیگر باشگاه‌های مختلف لیگ برتر نیز در راستای مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود و همچنین پیشنهاد ریاست محترم سازمان لیگ فوتبال ایران اقدام به ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هموطنان سیل زده نمودند.

سازمان لیگ نیز خودش با همکاری هیات‌های فوتبال استان‌های لرستان و خوزستان در همان روزهای سخت و نخستین بعد از سیل، موکب‌هایی در این دو استان راه‌اندازی کرد و ضمن ارسال و اهدای کمک‌های غیر نقدی، اقدام به پخت و توزیع غذای گرم بین سیل زدگان در دور دست‌ترین نقاط استان خوزستان و لرستان کرد.

گزارش‌های این کمک‌ها ضمن این‌که در رسانه‌های معتبر کشور منتشر شد روی سایت سازمان لیگ فوتبال ایران نیز جهت تشویق سایر اقشار جامعه به کمک به سیل زدگان منتشر شد.

پیشنهاد می‌شود به جای اینکه پس از 8 ماه نامه خیرخواهانه سازمان لیگ به باشگاه‌ها را نمایشی انگاریم، اقدامات تاثیرگذار این سازمان، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها را در دو استان سیل زده لرستان و خوزستان را مد نظر قرارداده و منصفانه قضاوت نماییم."

به گزارش ایسنا، سازمان لیگ فوتبال در حالی عنوان کرده که نامه هشت ماه پیش بهاروند به باشگاه‌ها به صورت پیشنهاد مطرح شده که متن نامه جنبه دستوری به باشگاه‌ها دارد. نامه بهاروند به شرح زیر بود:

"نظر به حادثه تاسف بار سیل ویرانگر که برخی استان‌های کشور عزیزمان ایران اسلامی را درگیر خود ساخته و مردم عزیز استان‌های مذکور را از خانه و کاشانه خود محروم ساخته است، این سازمان با هماهنگی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های کشور در نظر دارد نسبت به برگزاری داربی‌های استانی اقدام نموده و کلیه درآمدهای ناشی از تبلیغات و بلیت‌فروشی انجام این دیدارها را به مناطق سیل زده اختصاص دهد، لذا خواهشمند است در این زمینه برنامه‌ریزی فرمایید تا بلافاصله پس از اتمام مسابقات لیگ این دیدارها به شکل ذیل برگزار گردد.

استان تهران:

استقلال - پرسپولیس
پیکان - سایپا

استان اصفهان:

ذوب آهن – سپاهان

استان آذربایجان شرقی:

تراکتور سازی – ماشین سازی

استان خوزستان:

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان
نفت مسجد سلیمان - استقلال خوزستان

استان‌های حاشیه دریاچه خزر:

سپید رود رشت، نساجی مازندران

باشگاه‌های لیگ‌های دسته‌های دیگر با هماهنگی و اعلام برنامه به این سازمان زمان دیدار را تعیین نمایند."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان