معلولان در سرشماری شمارش نشدند!

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد حق شناس صبح امروز در تذکری در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 10 تا 15 درصد جمعیت جوامع را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و ارزیابی می‌شود بین 800 هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت تهران دارای معلولیت باشند.

وی با بیان اینکه آمار افراد دارای معلولیت در سرشماری سال 95 مرکز آمار ایران حذف شده است، تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از جمعیت این افراد در تهران وجود ندارد. هر چند که در شهر تهران معادل 115 هزار نفر دارای پرونده در بهزیستی هستند که این نشانگر اشکال جدی در شناسایی ابعاد مسئله است. به همین دلیل لازم است که مرکز آمار در سال 1400 این قصور غیر قابل قبول را جبران کنند.

حق شناس با بیان اینکه شهرداری تهران می‌تواند بدون اخذ هزینه‌ای تیزرهای آموزشی در سالن‌های سینما و سایر امکانات رسانه‌ای خود پخش کند، گفت: به شهرداری تهران یادآور می‌شوم نسبت به تحقق این مهم و پیش بینی ساز و کار نحوه استفاده افراد دارای معلولیت از سالن‌های سینما اقدام کند و نتیجه آن را به شورای شهر اعلام کند.

وی با بیان اینکه طبق ماده 8 قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت استفاده این افراد از مراکز خدمات ورزشی و ... رایگان است، ادامه داد: در این خصوص پیشنهاد می‌شود برنامه و بودجه‌ای متناسب به شورا ارائه شود. طی دهه‌های گذشته توسعه مراکز اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهرداری تهران بدون توجه به استانداردهای مناسب سازی شده برای همه گروه‌های جمعیتی از جمله معلولان بوده است.

حق شناس با تاکید بر اینکه طبق ماده 19 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت این افراد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف هستند، گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی در مورد تحقق این ماده آن را به شورا ارائه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان