توضیحات رئیسی از جزئیات جلسه سران قوا درباره سهمیه‌بندی بنزین

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام رئیسی صبح امروز در اجلاسیه مدرسان حوزه علمیه در اصفهان اظهار داشت: معتقدیم محوریت فقه پاسخگوی همه نیاز‌های ماست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به عنوان رئیس دستگاه قضا می‌گویم که علی‌رغم این‌که کار‌های بزرگی انجام شده امروز سؤالات بسیاری پیش رو داریم که حوزه و محققان در عرصه قضایی باید به آن پاسخ بدهند.

وی تصریح کرد: وظیفه علما و بزرگان این است که ضمن مجهز شدن خود به آخرین یافته‌ها بتوانند سؤالات را پاسخ دهند؛ در تمام عرصه‌های این نظام باید فقه حکومت کند، با وجود پیچیدگی‌های که وجود دارد.

رئیسی عنوان کرد: عرصه دیگری که وظیفه روحانیت است بعد از شناخت، تبلیغ است، رساندن پیام دین به مشتاقان امری بسیار مهم و ضروری است.

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است نسبت به مدیریت مصرف سوخت متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی اقدام کند.

وی با بیان اینکه هر سال با افزایش حقوق باید قیمت سوخت هم افزایش می‌یافت، عنوان کرد: متأسفانه چند سال این طرح انجام نشد و اگر در زمان خودش صورت می‌گرفت، شیب مناسبی داشت.

رئیسی ادامه داد: در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از ناحیه دولت پیشنهاد مطرح شد، بنده گفتم این موضوع ربطی به جلسه سران ندارد، چرا که قانون داریم و وظیفه دولت است، 2-3 بار مخالفت کردم، منتها دولت می‌گفت از باب هماهنگی این کار انجام می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در خصوص بودجه 99 هم اخیرا همین اعتراض را داشتم، گفت: گفتم موضوع بودجه مربوط به مجلس و دولت است و لازم نیست که در جلسه سران سه قوه طرح شود. آنچه در جلسه مورد بحث قرار گرفت یک طرح نبود و حتی نظرات تیم اقتصادی دولت واحد نبود، یک بخشی هم در قانون پیش‌بینی نشد.

وی بیان کرد: دولت پیشنهادش این بود که پول حاصله را که در قانون باید به تولید و سایر بخش‌ها داد همه‌اش به مردم داده شود، آنچه قبول کردیم و به تایید رهبر معظم انقلاب رسید کیفیت مصرف وجوه حاصله بود.

رئیسی افزود: این طرحی که انجام شد پیشنهاد دولت بود و صرفا مصرف وجوه به تایید رسید، با این قید اظهار نظر کردم که انجام این طرح باید با تمهید مقدمات لازم در کشور باشد؛ قبلا هم طرح یارانه‌ها را در ذهن داشتیم که البته با اقناع عمومی همراه بود.

رئیسی ادامه داد: به صورت رسمی در جریان طرح نبودم، اما از کانال‌هایی دو سه روز قبل شنیدم و همان زمان یادداشتی به دفتر رئیس جمهوری دادم که شنیده‌ام می‌خواهید اجرا کنید و تمهید لازم صورت نگرفته و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط منطقه حوادثی به وجود می‌آید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه این موضوع را فقط من هم نگفته بودم، اضافه کرد: روز چهارشنبه هم برخی در هیأت دولت گوشزد کرده بودند؛ مردم اعتراض داشتند و حق هم داشتند، عدم تبیین برای مردم را از نواقص جدی طرح می‌دانیم.

وی افزود: سوار موج شدن هم واقعیتی بود که خسارت‌هایی به دنبال داشت، مساله مهم این است که خواست مردم جدا و جدی گرفته شود. ایجادکننده ناامنی در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند، دستوری را هم که رهبر معظم انقلاب در خصوص رأفت عنوان کردند، مدنظر داریم.

رئیسی تصریح کرد: مساله دیگر کنترل بازار است، اگر بخواهند به همین شیوه حرکت کنند مشکلات جدی برای مردم ایجاد می‌کند، فقط هم با برخورد حل نمی‌شود، ساز‌و‌کاری باید ویژه این موضوع اندیشیده شود.

خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان