بیشترین تراکم دانش‌آموزی به کدام استان تعلق دارد؟

خبرگزاری فارس: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مدیران مناطق بیست و یک‌گانه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده توسط مدیران آموزش و پرورش مناطق به غیر از یکی موارد، سال‌ها از قدمت طرح آن‌ها می‌گذرد، اظهار کرد: نتوانسته‌ایم مسائل‌مان را که از گذشته وجود داشته است، حل کنیم و در فضا، تجهیزات و نیروی انسانی از گذشته با مشکل مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به این پرسش پاسخ داد که چرا نتوانسته‌ایم مسائل‌مان را حل کنیم، افزود: برای حل مشکل باید شرایط حل مسأله را فراهم کنیم و به همگرایی برای حل برسیم و تمام اجزای حل مسأله را فراهم کنیم، مانند کشاورزی که برای رشد یک دانه به خاک خوب، آب، نور خورشید و ... نیاز است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به ویژگی‌های حکمرانی خوب، گفت: حکمرانی درست توانایی حل مسائل به طور پایدار است و باید به سمتی برویم که مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به طور پایدار حل شود.

در ابتدای این نشست محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با معرفی اداره کل شهرستان‌های تهران گفت: این اداره کل دارای 21 منطقه آموزشی است که بیش از 46 هزار فرهنگی در آن مشغول به کار هستند و یک میلیون دانش‌آموز تحت مدیریت این اداره کل مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به برخی خصوصیات این اداره کل، افزود: بزرگترین منطقه دانش‌آموزی کشور، منطقه شهریار با 163 هزار دانش آموز و بزرگترین منطقه با تراکم دانش‌آموزی اول در کشور، شهرستان قدس با 43 دانش‌آموز در کلاس است که در این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی علت تراکم بالای دانش‌آموزی در شهرستان قدس را ساخت مسکن مهر دانست و گفت: عدم پیش‌بینی زیر ساخت‌ها در مناطق مسکن مهر که در هر منطقه‌ای از کشور که مسکن مهر ساخته شده است، وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها عدم پیش‌بینی ساخت مدارس در این مناطق است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اشاره به اینکه مسأله نیروی انسانی در کل کشور از جمله در این اداره کل است، گفت: در خواست انتقالی به شهر تهران را از طرف فرهنگیان داریم به طوری که نتوانستیم هیچکدام از آن‌ها را موافقت کنیم لذا از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم تا در نقل و انتقالات سال آینده مطابق سنوات گذشته عمل کنیم تا با برخی از تقاضا‌های انتقالی موافقت شود.

وی عدم موافقت با انتقالی نیروی انسانی طی سال‌های متعدد را باعث کاهش انگیزه نیروی انسانی دانست و گفت: امیدواریم با اجابت این درخواست از طرف وزیر آموزش و پرورش بتوانیم با انتقالی فرهنگیانی که اکثرا ساکن شهر تهران هستند، موافقت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه شهر‌های بزرگ در کشور گفت: لازم است به مناطق استان تهران توجه ویژه‌ای شود به طوریکه سالانه 200 هزار نفر به جمعیت این مناطق اضافه می‌شود و این جمعیت به اندازه ظرفیت یک شهر است، اما هیچ زیرساختی برای این جمعیت مهاجر خصوصا در زمینه مدرسه سازی از طرف دستگاه‌های دولتی مسؤول ایجاد نمی‌شود.

در ادامه این نشست، مدیران مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران و معاونین اداره کل به ارائه مباحثی در مورد مسایل و مشکلات که در این مناطق و اداره کل وجود دارد، پرداختند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان