معاون استاندار تهران:

طرح رزرو صندلی اتوبوس‌ها غیر کارشناسی و غیرقانونی است

معاون عمرانی استانداری تهران طرح رزرو صندلی و اتوبوس (drt ) شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران را غیر کارشناسی و غیرقانونی خواند.

طرح رزرو صندلی اتوبوس‌ها غیر کارشناسی و غیرقانونی است

به گزارش ایسنا، محمد تقی زاده گفت: نظارت شهرداری ها  بر پروژه ها از دو منظر مهم است اول اینکه شهرداری ها به عنوان دستگاه های ناظر بهره مند از اعتبارات ملی و استانی هستند و دوم اینکه شهرداری ها به عنوان دستگاه مرجع صدور پروانه برای طرح های عمرانی ناظر بر اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی به واسطه صدور پروانه ناظر هستند.

وی افزود: بنابراین شهرداری ها مکلف به نظارت همه جانبه بر پروژه های عمرانی شهری و همچنین  سایر دستگاه ها هستند. کمبود نیرو یا سایر منابع نمی تواند نافع مسئولیت شهرداری ها در نظارت بر طرح ها  باشد و دامنه شمول نظارت شورای فنی استان علاوه بر 42 شهر استان تهران بر شهرداری تهران هم در بر می گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در اجرای بسیاری طرح ها نظیر اجرای مترو که از اعتبارات ارزش افزوده بهره می گیرد باید مورد نظارت قرار گیرد. اینکه طرحی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران  مبنی بر رزرو صندلی های اتوبوس ها ارائه شود  از اساس کارشناسی نبوده و به عنوان بدنه اجرایی دولت در استان تهران نمی توانیم بپذیریم در شرایطی که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند این طرح از سوی شهرداری بدون کارشناسی های صورت گرفته در فرمانداری و شورای شهر ارائه شود.

وی تاکید کرد: نباید در شرایطی که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند با طرح این قبیل طرح ها ذهن مردم را بی دلیل آشفته کرد. شهرداری تهران الگوی شهرداری های کشور محسوب می شود و اجرای هرگونه طرحی از سوی این شهرداری می تواند الگویی برای شهرداری های کشور محسوب شود. اولویت اساسی شهرداری ها به عنوان مرجع صدور پروانه علاوه بر نظارت بر پروژه های شهری باید نظارت بر پروژه های سایر دستگاه ها نیز باشد.

معاون عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در بازدیدهای سرزده از شهرداری های استان تهران وضعیت نظارت شهرداری ها بر پروژه های عمرانی سایر دستگاه ها را نامطلوب دیدم و به نوعی باعث هدر رفت منابع شده اند، افزود: سرجمع اعتبارات تخصیص یافته از محل ارزش افزوده شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی استان بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که البته به دلیل عدم نظارت صحیح موجب هدررفت در بیت المال شده ایم.

وی افزود: حتما با نظارت دفتر فنی استانداری تمهیداتی صورت خواهد گرفت که اجرای طرح های عمرانی با مشاوره صحیح عملیاتی شود. اکثریت دستگاه های اجرایی استان که پروژه های عمرانی را اجرا می کنند عمدتا دارای مشاورین صوری هستند و همین امر باعث کندی روند اجرای پروژه های عمرانی در استان تهران است. شرایط پیشرفت پروژه های عمرانی استان تهران به هیچ وجه رضایت بخش نیست. برخی از شهرداری های استان تهران علیرغم همه محدودیت ها  پروژه هایی را اجرا کرده اند  که در نوع خود بی نظیر و نادر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان