تهدید مجدد ترکیه توسط آمریکا در خصوص پرونده تحریم‌های ایران

دادستان نیویورک، بار دیگر هالک بانک را نسبت به عواقب حاضر نشدن در دادگاه تحریم‌ها تهدید کرد.

تهدید مجدد ترکیه توسط آمریکا در خصوص پرونده تحریم‌های ایران

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، پس ازآن که هالک بانک اعلام کرد به دلیل نداشتن شعبه و تراکنش مالی در آمریکا، دادستانی نیویورک را واجد شرایط رسیدگی به اتهامات وارده در خصوص پرونده نقض تحریم‌های ایران نمی داند، ریچارد برمان، دادستان نیویورک این بانک را تهدید کرده است که در صورت حضور نیافتن در دادگاه، این بانک را به فرار قضائی متهم خواهد کرد.

هالک بانک در بیانیه ای اعلام کرده است که دادگاه آمریکا بیانیه‌هایی در داخل و خارج از محیط دادگاه صادر کرده است و با توجه به رویکرد فعلی دادگاه، سوالات جدی در خصوص بی‌طرفی این دادگاه وجود دارد. هالک بانک در ادامه، نقش خود طی تاریخ 80 ساله تاسیس اش در اقتصاد ترکیه را حیاتی و افتخارآمیز دانسته و افزده است که این بانک به ایفای نقش خود در توسعه اقتصاد ترکیه ادامه خواهد داد.

هالک بانک اخیرا از طرف دادستانی نیویورک به نقض تحریم های ایران و انتقال 20 میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفتی این کشور متهم شده است. اگر چه این بانک هنوز از طرف مقامات آمریکایی به طور قطعی مجرم دانسته نشده است اما از زمان دستگیری رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی- ترکی نام آن در پرونده های ایران تکرار شده است. آقای ضراب سال 2015 و در جریان سفر تفریحی به فلوریدا بازداشت شد.

به گفته برمان، در پرونده هالک بانک، اتهاماتی متوجه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بوزداغ، وزیر دادگستری و برات آلبایراک، وزیر دارایی و داماد اردوغان شده است. هم‌چنین مهمت شمشک، معاون سابق نخست وزیر ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از دیگر کسانی هستند که نامشان در این پرونده دیده می شود.

مقامات آمریکایی در پرونده فوق، 9 نفر از مدیران هالک بانک از جمله مهمت هاکان آتیلا- معاون سابق این بانک - را متهم به نقض تحریم‌ها کرده‌اند. آتیلا سال گذشته نیز به دلیل آنچه واشنگتن "کمک به تهران برای فروش نفت" خواند، در نیویورک محاکمه شده بود. او در ماه ژوئیه از زندان آزاد شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان