صبح امروز اتفاق افتاد؛

پروژه‌هایی که امروز شهردار تهران افتتاح کرد

به گزارش اقتصادآنلاین، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم بهره برداری از فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار با بیان اینکه امروز شاهد بهرهبرداری فاز نخست یک بزرگراه که به نام شهید گرانقدر کاظم نجفی رستگار نامگذاری شده هستیم، گفت: شهید نجفی رستگار بعد از پیروزی انقلاب همراه با شهید چمران فعالیت می‌کرده و یکی از بنیانگذاران تیپ سیدالشهدا که امروز یک لشگر است، بود و در عملیات بدر به همراه شهید باکری و ... به شهادت رسید و سال‌ها بعد به جمع شهدای داخل کشور پیوست.

وی با بیان اینکه با افتتاح بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار در ضلع جنوب شرق تهران شاهد یک اتصال دلتایی هستیم که ترافیک را از تهران عبور می‌دهد و موجب ایجاد آرامش در مناطق پر تراکم تهران می‌شود، تصریح کرد: جا دارد که از قرارگاه خاتم الانبیاء که در شرایط سخت پا به پای ما همراهی می‌کند نیز تشکر کنیم.

حناچی با بیان اینکه امید است در پایان امسال علاوه بر افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو و تجهیز و مناسب سازی مترو، شاهد افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین، گیشا و مجموعه فرهنگی رازی باشیم، گفت: در ابتدای این دوره مدیریت شهری پروژه‌ها ارزیابی شد و آنها را اولویت‌بندی کردیم و می‌بینید که در این مدت تعداد زیادی از پروژه‌ها نیز افتتاح شد و این پروژه‌هایی که عنوان کردم، پروژه‌های باقیمانده درشت مقیاس هستند و به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که حوزه عمرانی با نگاه جدید فعالیت کند و شاهد تغییر رویکرد در پروژه‌های عمرانی باشیم.

همچنین در ادامه محمدی شهردار منطقه 15 با بیان اینکه امروز برای چهارمین بار یک پروژه دیگر در منطقه 15 افتتاح می‌شود، گفت: تا کنون 80 پروژه در منطقه 15 افتتاح شده است که علی رغم شرایط مالی باید از شورای شهر و شهرداری با تخصیص بودجه مناسب به این منطقه تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه شهید نجفی رستگار 10 سال پیش آغاز شد؛ اما به دلیل مشکلات مالی و همچنین طولانی شدن روند تملک معارضین اجرای این پروژه زمانبر شد و موجب نارضایتی مردم به ویژه اهالی محله مشیریه شد، گفت: 1000 میلیارد تومان بابت رفع 28 هزار متر معارض روی این پروژه هزینه شد و برای تکمیل این پروژه تنها 11 معارض مانده است که در حال توافق با مالکین هستیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح این بزرگراه رینگ ترافیکی جنوب تکمیل می‌شود و ترافیک ورودی بزرگراه امام رضا که 11 درصد ترافیک ورودی به تهران است و همچنین ترافیک بسیج کاهش می‌یابد، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم کل پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار را افتتاح کنیم.

در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با بیان اینکه تا کنون حدود 100 میلیارد تومان بابت رفع معارضین هزینه شده است، گفت: فقط برای افتتاح فاز1 این بزرگراه 110 میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم تا پایان سال فازهای بعدی نیز به بهره برداری برسد.

وی افزود: زیرگذر گیشا تا پایان سال افتتاح خواهد شد و این در حالیست که زیرگذر استاد معین نیز تا دهه فجر افتتاح می‌شود و اگر معارضین پروژه شهید بروجردی نیز رفع شود این پروژه را نیز می‌توانیم تا پایان سال به افتتاح برسانیم و می‌توانیم بگوییم که کمر پروژه‌های بزرگ رها شده امسال شکسته می‌شود.

افتتاح بزرگراه شهید رستگار تا پایان سال!

صفا صبوری دیلمی در مراسم بهره برداری از فاز نخست احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار با بیان اینکه این بزرگراه یکی از پروژه‌های بزرگ به طول شش کیلومتر است که از سال 88 اجرای  آن شروع شده بود، گفت: بزرگراه شهید نجفی رستگار یکی از عریض‌ترین بزرگراه‌ها به عرض 76 متر است که در هر باند تندرو چهار باند حرکتی و در لاین کندرو نیز دو باند حرکتی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بعد از احداث این پروژه مسیر 7.5 کیلومتری که مردم برای دسترسی طی می‌کنند به شش کیلومتر خواهد رسید گفت: عملکرد ترافیکی بزرگراه شهید نجفی رستگار تا حد قابل توجهی به مانند کارکرد یک محور کمربندی است چرا که بهره برداری از این بزرگراه سبب تفکیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت و آمدهای محلی خواهد شد و این در حالیست که بزرگراه شهید رستگار برای میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان نقش یک محور کمکی را ایفا می‌کند و بار ترافیکی این معابر را کاهش می‌دهد و موجب بهبود وضعیت مبادی ورودی شرق و جنوب شرقی تهران می‌شود. به گونه‌ای که کسانی که می‌خواهند از جنوب یا غرب کشور از تهران عبور کنند دیگر نیاز نیست که وارد منطقه مسکونی افسریه و بسیج شوند و دیگر ترافیک کامیون‌ها دراین بخش شهر را نخواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز دو کیلومتر از این بزرگراه به افتتاح می‌رسد گفت: چهار کیلومتر باقیمانده این بزرگراه در مرحله 90 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تنها 11 معارض ملکی آن باقی مانده است که امیدواریم با توافق این معارضین نیز برطرف شود و همانطور که قول داده بودیم تا آخر سال جاری این بزرگراه به افتتاح کامل برسد.

وی با بیان اینکه همزمان با این دو کیلومتر هفت پل نیز به طول 1425 متر افتتاح می‌شود، گفت: مسیری که امروز افتتاح می‌شود دسترسی مشیریه به آزادگان و امام علی (ع) و بالعکس را تسهیل می‌بخشند و دسترسی مردم به مسیر بزرگراهی بدون واسطه خواهد بود.

هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی اتوبوس و افزایش نرخ کرایه نیست

درپایان نیز شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با افتتاح این پروژه رانندگان دیگر لازم نیست برای دسترسی به بزرگراه امام رضا(ع) وارد محدوده مسکونی شوند، گفت: با اجرای این پروژه آرامش در محلات جنوب شرقی پایتخت از جمله مشیریه ایجاد می‌شود و هدایت ترافیکی دیگر از داخل محلات نیست.

وی در مورد طراحی پروژه‌های عمرانی جدید در پایتخت در دوره مدیریت شهری جدید گفت: ما در دوره جدید با توجه به محدودیت منابع، اولویت‌های عمرانی را در نظر گرفتیم و با افتتاح گیشا و زیرگذر استاد معین بخش زیادی از پروژه‌های درشت مقیاس شهر تهران تمام می‌شود و می‌توانیم با توجه به نگاه جدیدی که به شهر داریم پروژه‌های عمرانی جدیدی تعریف کنیم.

حناچی افزود: این پروژه‌ها در مقیاس محلی هستند و با اینکه مگاپروژه نیستند اما تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارند، از جمله می‌توان توسعه قلمرو عمومی در محلات را داشته باشیم که در شعارهای‌مان نیز به آن توجه شد و در بودجه نیز این ردیف دیده شده است.

وی در خصوص انتشار خبری در مورد فروش صندلی اتوبوس‌های بی آر تی با بیان اینکه اصل خبر اساسا درست نیست و این خبر هم درست منعکس نشده بود گفت: در این شرایط سخت هیچ عقل سلیمی به دنبال فروش صندلی و افزایش کرایه نیست و چیزی که توضیح داده شده بود با خبری که منعکس شده بود متفاوت است.

حناچی افزود: این صحبت در حاشیه یک برنامه در مورد استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپی بیان شده و عنوان شده بود که می‌توان از ظرفیت اتوبوس‌های خصوصی برای تقاضاهای انبوه بر از طریق اپلیکیشن اقدام کرد و این ربطی به فروش صندلی‌های اتوبوس‌های بخش عمومی ندارد.

وی در خصوص سوالی در مورد پیگیری وعده دولت مبنی بر تزریق بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی در پی سهمیه بندی بنزین گفت: هفته گذشته قرار بود جلسه‌ای در مورد توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت خرید اتوبوس برگزار شود که برگزار نشد و این در حالیست که برای تامین واگن‌ها نیز دو خط اعتباری در نظر گرفتیم و به نظر می‌رسد از طریق تعمیر و بازسازی و همچنین ورود اتوبوس‌های جدید بتوانیم نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کنیم که البته به نظر می‌رسد تا هفته آینده بتوانیم گزارشی در این خصوص ارائه کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان