طرز تهیه مرغ کنجدی لذیذ و مقوی و نکات ساده ای که در پخت این غذا باید رعایت کنید

مرغ کنجدی غذایی بسیار خوشمزه و خوش عطر است که از مواد مغذی و ویتامینهای مختلف سرشار می باشد. کنجد بکار رفته در ان از قدیمی ترین چاشنی های شناخته شده توسط بشر است که علاوه بر عطر خوبی که دارد غذا را بسیار خوش طعم می سازد. در این مقاله با طرز تهیه مرغ کنجدی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه مرغ کنجدی لذیذ و مقوی و نکات ساده ای که در پخت این غذا باید رعایت کنید

قصد داریم در این مطلب از آرگا شما را با طرز تهیه مرغ کنجدی آشنا سازیم. این غذا بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد. کنجد به کار رفته در آن بسیار پرخاصیت می باشد. روش کار بسیار ساده بوده و شما با کمی دقت و چاشنی حوصله می توانید غذایی خوشمزه را در یک وعده غذایی برای پذیرایی از مهمانانتان آماده کنید و از خوردن آن در کنار یکدیگر لذت ببرید.

آشنایی با طرز تهیه مرغ کنجدی

طرز تهیه مرغ کنجدی

این غذا از مواد مغذی و ویتامینهای مختلف سرشار می باشد. کنجد بکار رفته در آن از قدیمی ترین چاشنی های شناخته شده توسط بشر است که علاوه بر عطر خوبی که دارد غذا را بسیار خوش طعم می سازد. همچنین خواص بسیاری بر سلامت پوست و زیبایی نیز دارد و غنی از کلسیم، منیزیم و ویتامین E می باشد. از دیگر مواد بکار رفته در این غذا عسل و زنجبیل بوده که ترکیب این مواد با یکدیگر بسیار نیروبخش و مفید برای بدن می باشد. بنابراین مرغ کنجدی بسیار خوشمزه و مقوی بوده و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. این غذا همچون مرغ ربی، مرغ کنتاکی و مرغ شکم پر می تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در برنامه غذایی ماهانه شما باشد. در ادامه با دستور پخت مرغ کنجدی همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ کنجدی

مواد لازم:

  • سینه مرغ بدون استخوان و نصف شده:  6 عدد
  • دانه کنجد بوداده: 1 قاشق غذاخوری
  • سس سویا: 1/2 پیمانه
  • عسل: 1/2 پیمانه
  • آب: 1 پیمانه
  • آرد ذرت یا آرد برنج: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: 1/5 قاشق چایخوری
  • زنجبیل آسیاب شده: 1/5 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

1. ابتدا سینه های مرغ را به تکه هایی با ابعاد حدود 2.5 سانتی متر برش دهید.

مواد لازم برای تهیه مرغ کنجدی

2. سپس ماهیتابه را روی حرارت ملایم شعله قرار داده تا گرم شود. بعد مرغ ها را به ان اضافه کرده و حدود 6 دقیقه حرارت داده تا تغییر رنگ دهند.

3. در این مرحله طرز تهیه مرغ کنجدی, سس آماده می شود. به این صورت که در ظرف دیگری سس سویا، عسل، آرد ذرت، آب، فلفل قرمز و زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

4. سس تهیه شده را روی مرغهای داخل تابه بریزید و چند دقیقه ای روی حرارت بماند تا سس کمی غلظت پیدا کند. اگر احساس کردید سس بیش از حد غلیظ است می توان مقداری آب اضافه نمود.

خواص مرغ کنجدی

5. بعد از اندکی غلظت یافتن سس روی مرغها دانه کنجد بپاشید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید مواد با حرارت کم بپزند تا هنگامی که مرغ سس را به خود جذب کند.

6. مرحله پایانی. مرغ کنجدی آماده شد. می توانید آن را با پیازچه ،کلم بروکلی و فلفل دلمه ای تزئین کنید سپس با برنج سرو کنید.

نکته:

  • می توانید در پایان پخت چند قطره روغن زیتون روی مرغها بریزید. البته زیاد نباشد.
  • بجای زنجبیل آسیاب شده می توان از زنجبیل تازه نیز بهره برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان