رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد

کاهش ٦٨ درصدی جرائم و تخلفات انتخاباتی

القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه شرکت در انتخابات از کاهش ٦٨ درصدی جرائم و تخلفات انتخاباتی در این دوره نسبت به دوره‎های گذشته خبر داد.

به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس علی القاصی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شاهد کاهش ٦٨ درصدی جرائم و تخلفات بوده ایم گفت: فعالیت های ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سرار استان و تذکر و متعهد سازی ١٣٢ نفر از فعالان عرصه انتخابات یکی و نگاه های اصلاحی و پیشگیرانه این ستاد یکی از علل عمده این کاهش چمشگیر بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در فارس با بیان اینکه از آغاز فعالیت های انتخاباتی در استان ٥١ فقره پرونده قضایی در شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات در دستگاه قضایی تشکیل شده است گفت : در این پرونده ها اتهامات ٨٩ نفر مطرح رسیدگی است که در رسیدگی سریع و خارج از نوبت در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

القاصی بیان داشت : اجرای دقیق و صریح قانون ار ابتدا در دستورکار دستگاه قضایی قرار داشت و تاکید داشتیم تا شعب ویژه تعیین شده نیز بدون اغماض و به دور از هر گونه جناح بندی بندی به اتهامات رسیدگی کند.

وی اتهامات افراد یاد شده را استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغ کاندیداها، عدم حفظ بی طرفی و استفاده از تریبون های عمومی بیان کرد .

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی همچنین سایر اتهامات متوجه ٨٩ متهم پرونده های انتخاباتی را تبلیغات غیر مجاز در خارج از موعد قانونی ، تصرف در اموال دولتی ، نشر اکاذیب ، فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مختلف نظام ، اخلال در نظم و امنیت عمومی ، افترا و توهین ، پاره و مخدوش کردن آثار تبلیغی مجاز و عدم رعایت بی طرفی خواند و تأکید کرد: این افراد علاوه بر. مجازات های پیش بینی شده در قانون از فعالیت در انتخابات آتی نیز منع خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان