حزب اسلامی: "رییس‌جمهور آینده افغانستان" از حکمتیار دستور بگیرد

حزب اسلامی می‌گوید که «گلبدین حکمتیار» در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان نامزد نیست اما رییس جمهور پیش رو باید از وی دستور گیرد.

حزب اسلامی: به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،قریب‌الرحمن سعید رییس کمیته مطبوعاتی حزب اسلامی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های محلی گفت: افغانستان در حال حاضر فاقد رهبری قوی است. حکمتیار به کابل آمده و می‌خواهد رهبری باشد که همه خود را در سایۀ وی پیدا کنند.
 
سعید افزود: حزب اسلامی خواهان اصلاحات جدی در نهادهای انتخاباتی و برگزاری انتخابات سالم و شفاف است.
 
به گفته وی: در انتخابات پیش رو باید 50 درصد به احزاب نقش داده شود تا پارلمان افغانستان به سمت حزبی شدن برود.
 
سعید در این گفت وگو افزود: در چند روز گذشته گروه طالبان چندین بار با دفتر حزب اسلامی و رهبر این حزب تماس گرفته و خواهان دفاع حقوقشان از سوی گلبدالدین حکمتیار شده‌اند.
 
سعید گفت: طالبان به حکومت و شورای عالی صلح اعتماد ندارند و همین بی‌اعتمادی آنان سبب شده به پروسه صلح ملحق نشوند، اما گروه طالبان به حزب اسلامی و رهبر این حزب اعتماد دارند.
 
وی افزود: جنگ در افغانستان راه حل نیست و هیچ کس و گروهی از طریق جنگ نمی‌تواند به قدرت برسد.
 
این عضو حزب اسلامی ادامه داد:  وضعیت نظام فعلی قابل تحمل نیست و فساد در اداره‌های دولتی بیداد می‌کند. رهبر حزب اسلامی خواهان اصلاحات جدی در سطح حکومت است، اما نه خواهان سقوط نظام.
 
وی افزود: حزب اسلامی روی یک جبهه متحد و بزرگ کار می‌کند که در این جبهه تمام سیاسیون و مجاهدین افغانستان شرکت خواهند داشت.

به گفته این عضو حزب اسلامی، افزایش نیروی خارجی برای بهبود امنیت افغانستان راه حل نیست و هچ تاثیری به‌سزایی بر امنیت کشور نمی‌گذارد؛ چراکه با حضور 151هزار نیروی خارجی تاکنون در قسمت تامین امنیت کار موثری صورت نگرفته و حالا چندهزار نیز نمی‌تواند کاری کند.

سعید تاکید کرد: بهترین راه برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان این است که کشورهای خارجی امکانات و هزینه‌هایی را که برای فرستادن نیرو به افغانستان خرج می‌کنند برای رشد و تقویت ارتش افغانستان مصرف کنند.


/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان