پیش‌بینی بودجه تضمینی برای اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۹۰ درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده است و اجرایی شدن ۱۰ درصد باقی‌مانده این مواد، منوط به تصویب آیین‌نامه یا پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی است و هیچ قانونی بدون تأمین هزینه، اجرا شدنی نیست.

پیش‌بینی بودجه تضمینی برای اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

به گزارش ایسنا،‌ مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگراندر جریان سفربه استان مرکزی با حضور در شورای نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی این استان با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر لایق بهترین‌ها هستند، بیان کرد: امروز تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع مشکل ایثارگران هستند و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قانونی است که حمایت از ایثارگران را به‌طور واضح مطرح کرده است.


وی افزود: همکاری‌های بنیاد با مجلس شورای اسلامی به‌صورت مستمر در حال انجام است و همکاران معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد در جلسات تخصصی کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی و دولت برای طرح‌ها و لوایح مرتبط با ایثارگران حضور می‌یابند.


وی درباره اجرا شدن قوانین ایثارگری افزود: قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان شامل 20 ماده است که تمام این مواد اجرایی شده‌اند. همچنین 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز اجرا شده است و اجرایی شدن 10 درصد باقی‌مانده این مواد، منوط به تصویب آیین‌نامه یا پیش‌بینی اعتبار در بودجه سنواتی است و هیچ قانونی بدون تأمین هزینه، اجرا شدنی نیست.


معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تقویت معاضدت قضایی، تعامل مؤثر با سازمان زندان‌ها و ستاد دیه کشور جهت کمک به آزادی زندانیان ایثارگر، آسیب‌شناسی حوزه تقنینی از نظر اثرگذاری و تحقق‌پذیری و پیگیری مسائل مربوط به مصدومین شیمیایی از فعالیت‌های در حال انجام معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد است.


معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با خانواده شهیدان «عیدی» و «داوودآبادی» در شهرستان اراک دیدار و گفت‌وگو کرد. ایزدی در این دیدارها عزت و اقتدار کشور در جهان را حاصل مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت شهدا و ایثارگران و خانواده‌های سرافراز این افراد دانست و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و مشاهده این صبر و صلابت، برای مسئولان روحیه‌بخش و امیدآفرین است و مسئولان را به کار و تلاش بیشتر تشویق می‌کند. شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه‌دهنده راه شهدا و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.


ایزدی ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدا را بسیار با اهمیت دانست و یادآور شد: صحبت‌های دلگرم‌کننده خانواده شهدا در امید دادن به جامعه به‌اندازه چندین سخنران مطرح تأثیرگذار است چراکه از جان‌ودل سخن می‌گویند.

گفتنی است شهید محمد عیدی در چهارم فروردین‌ماه سال 47 متولد و در 21 فروردین‌ماه سال 67 در منطقه پنجوین و عملیات بیت‌المقدس 5 به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید علی‌نقی داوود آبادی نیز در یکم شهریورماه سال 42 متولد و در 17 آبان ماه سال 62 در منطقه پنجوین و عملیات والفجر 4 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان