وزیر نیرو:

تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت ۱۰ میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشته باشند

ایسنا/کرمانشاه وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۱۰ میلیون نفر از روستاییان کشور به آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.

تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت 10 میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشته باشند

 رضا اردکانیان در مراسم افتتاح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به راه اندازی پویش " هر هفته. الف. ب. ایران" از ابتدای مهر در کشور، افزود: این پویش دو هدف دارد، یکی اینکه مردم بدانند در شرایط تحمل فشارهای ناشی از تحریم ظالمانه و علیرغم محدودیت هایی که داریم هنوز چرخ‌های توسعه و عمران کشور در گردش است و هدف دیگر این پویش تامین آب و برق برای مردم نقاط مختلف کشور خصوصاً روستاها است.

 وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 227 طرح بزرگ در قالب این پویش با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور به بهره‌برداری برسد.

 به گفته اردکانیان تا امروز در قالب این پویش و با احتساب پروژه‌های استان کرمانشاه 65 پروژه با اعتبار 5780 میلیارد تومان در 9 استان به بهره‌برداری رسیده است.

 وی با بیان اینکه در کنار افتتاح طرح ها، آغاز اجرای تعدادی دیگر از پروژه‌های حوزه آب و برق را نیز داریم، یادآور شد: تاکنون 21 پروژه نیز کلنگ‌زنی شده که مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها 2 هزار و 900 میلیارد تومان است.

 وزیر نیرو اشاره‌ای هم به وضعیت تامین آب سالم و پایدار خصوصا برای روستاهای کشور داشت و با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه به این موضوع داشته، عنوان کرد: اگرچه تا سال 1392 حدود 900 هزار نفر از جمعیت روستاهای کشور دسترسی به آب سالم و پایدار داشتند، اما با اقداماتی که در این دولت و با همکاری مجلس و همچنین با مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی، توانسته‌ایم تاکنون شش میلیون و 850 هزار نفر به این جمعیت اضافه کنیم.

 اردکانیان خاطرنشان کرد: 10 هزار 391 روستا در این شش سال از نعمت آب سالم برخوردار شده اند و 1100 روستای دیگر تا پایان سال و چهار هزار روستا هم تا پایان دولت دوازدهم  از این نعمت برخوردار خواهند شد.

 اردکانیان ابراز امیدواری کرد جمعیت روستاهایی که تا پایان این دولت از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار می شوند به بیش از 10 میلیون نفر برسد.

وی از اهمیت توجه به وضعیت فاضلاب روستاها نیز یاد کرد و ادامه داد: همانطور که اکنون در شهرها 230 تصفیه خانه فاضلاب در دست بهره برداری داریم و هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب به این تعداد اضافه می شود، بنا داریم فاضلاب روستاها را نیز ساماندهی کنیم.

اردکانیان در ادامه اشاره‌ای به پروژه های وزارت نیرو برای استان کرمانشاه داشت و افزود: 191 پروژه حوزه آب و برق را در استان کرمانشاه در دست اجرا داریم که اعتبار آنها بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را 52 درصد اعلام کرد.

 اردکانیان افزود: امروز نیز در قالب پویش " الف. ب. ایران من" چهار طرح بزرگ در استان کرمانشاه شامل سه طرح نیروگاهی و آبرسانی به 55 روستا افتتاح خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان