دومین همایش ملی ایثار اجتماعی برگزار می‌شود

دومین همایش ملی ایثار اجتماعی روز ۲۶ ماه جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۶:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

دومین همایش ملی ایثار اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام سیداحمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اعلام این خبر در یک نشست خبری افزود:اگر نظریات در حوزه ایثار اجتماعی عملیاتی شوند بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: گذشت و ایثار خصلت‌های تاثیرگذاری هستند که البته ابتدا باید از کارگزاران شروع شود.

حجت‌الاسلام ابطحی همچینن اظهار کرد: نهادینه سازی ایثار اجتماعی نیازمند آموزش آن ازمهدهای کودک،مدارس و دانشگاه‌ها است.

در ادامه،دکتر حسن شهرکی‌پور دبیر دومین همایش ملی ایثار اجتماعی گفت: ایثار اجتماعی عامل استراتژیک تلقی و از اصلی‌ترین عوامل منبع قدرت نرم،منظومه فکری و هویت‌سازی و قدرت آفرینی فرهنگی،ارتقای قدرت و ارتقای امنیت ملی محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ایثار اجتماعی در دانشگاه آزاد رودهن،گفت: دومین همایش با همکاری دانشگاه امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.

شهرکی‌پور، ایجاد زمینه برانگیختن مسئولیت‌پذیری و تعهد نسبت به فرهنگ ایثار و ایثار اجتماعی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی،فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی، توجه به تاثیر انسجام،همبستگی و همدلی اجتماعی در راستای تحقق آرمان‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان،صیانت از فرهنگ ایثار و ایثارگری با نگاه غیرمادی به ایثارگران به عنوان سرمایه اجتماعی و ایجاد زمینه توجه صاحبنظران به این مقوله مهم،توجه دادن نظام آموزشی برای بسترسازی آموزش رفتارهای ایثارگرایانه در مقاطه مختلف تحصیلی اهداف این همایش را شامل می‌شوند.

وی یادآور شد: قرار است در این همایش کتاب ایثار اجتماعی نیز رونمایی شود.

شهرکی‌پور همچنین گفت: طی فراخوان اعلام شده در هشت عنوان و 60 زیر مجموعه،100 مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شد و در مرحله اول داوری  83 مقاله انتخاب و در مرحله دوم داوری 14 مقاله از بین 83 مقاله به عنوان برگزیده مشخص شدند که 10 مقاله از این تعداد برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین در این همایش چند نفر از کسانی که در حوزه‌های مختلف کارهای ماندگار ایثارگرایانه انجام داده‌اند تقدیر خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان