با حضور سلطانی فر و تاج صورت گرفت؛

بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی این کمیسیون با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال خبر داد.

بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در کمیسیون فرهنگی

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات اخیر در فوتبال یادآور شد: در این جلسه آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی گفت که انتظار افکار عمومی بعد از کیروش این بوده که مربی قابل و قدری برای تیم ملی انتخاب شود. بر همین اساس با ویلموتس قراردادی به مبلغ دو میلیون و 400 هزار یورو بستیم که این قرارداد به صورت شفاف در سفارت ایران در بلژیک و با حضور سفیر منعقد شد. اگرچه بهتر بود که قرارداد در ایران بسته می‌شد و این پول هم از منابع داخلی باشگاه بوده نه بودجه عمومی.

وی افزود: آقای سلطانی‌فر نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه زیادی به تیم باشگاهی استقلال صورت گرفته مبلغ قرارداد استراماچونی را 750 هزار یورو عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان درباره تیم ملی فوتبال و همچنین تیم باشگاهی استقلال گفت: یکی از نکات مورد توجه نمایندگان این بود که علت انعقاد قرارداد با سرمربی تیم ملی در بلژیک چه بوده، چه کسانی به نمایندگی از فدراسیون حضور داشتند. سوابق مربیگری وی و شاخصه انتخاب او چه بوده و آیا در قرارداد او برای جلوگیری از پراخت غرامت و خسارت اقدامات لازم صورت گرفته یا نه و در صورت فسخ قرارداد و ادعای غرامت چه میزان باید پرداخت شود.

ذوالقدر یادآور شد عدم شفافیت در قراردادهای سرمربیان خارجی فوتبال ایران، عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال به نهادهای نظارتی و انتخابی، تعیین تکلیف وضعیت دولتی بودن یا غیر دولتی بودن فدراسیون فوتبال، علت عدم استفاده از مدیران موفق فوتبالی مثل دادکان و صفایی فراهانی از دیگر موارد مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بود.

به گفته ذوالقدر، قرار است وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قراردادهای سرمربی تیم ملی فوتبال و تیم باشگاهی استقلال را برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارائه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان