بودجه شرکت‌های دولتی ۱۶درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد خدابخشی» با بیان این که  رییس دیوان محاسبات و معاونانش در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافتند، اظهار کرد: این جلسه حول محور بررسی بودجه شرکت های دولتی در سال 99 بود. با توجه به سند بودجه ای که توسط رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و گزارش دیوان محاسبات بودجه شرکت های دولتی با رشد مواجه بوده است.

وی اظهار کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز بودجه شرکت های دولتی در سال 99 را به دیوان محاسبات ارسال کرد و از آنجایی که دیوان برای بررسی بودجه این شرکت ها 20 روز زمان داشت، امروز گزارش آن را به کمیسیون برنامه ارائه کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه شرکتی های دولتی پیش از 15 آبان به مجلس تقدیم و برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که هزینه‌های جاری این شرکت‌ها بالا بوده و سرمایه گذاری آنها پایین است، ادامه داد: اگرچه شرکت های دولتی در ظاهر سودده هستند اما از نظر عملکرد باید نظارت بیشتری صورت گیرد که به سوددهی واقعی برسند.

وی تصریح کرد: اصلاح بودجه شرکت های دولتی توسط مجامع در اجرای ماده 2 قانون تنظیم مقررات دولت از مهم ترین دلایل انحراف و ضعف عملکرد شرکت های دولتی است و ضرورت دارد این ماده قانونی اصلاح شود.

خدابخشی افزود: وابستگی مالیات و سود سهام دولت به بودجه شرکت های دولتی و احکام تکلیفی سبب زیان دهی این شرکت ها می شود و از سوی دیگر شرکت های دولتی تسهیلات را در موعد مقرر پرداخت نکرده و با تاخیر تسویه می کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که پیشنهاداتی برای اصلاح عملکرد بودجه شرکت های دولتی ارائه شده است، اضافه کرد: این پیشنهادات باید در جریان بررسی بودجه کل کشور در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 بررسی و در قالب احکامی در بودجه سال آینده درج شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان