جزییات اردوی تیم ملی امید در آذر و دی/ غیبت ستاره‌های جوان در مسابقات باشگاهی

تیم ملی امید به منظور ارتقاء سطح آمادگی بازیکنان، قصد برگزاری اردوی بلند مدت از روزهای پایانی آذر تا شروع مسابقاتی انتخابی المپیک را دارد.

جزییات اردوی تیم ملی امید در آذر و دی/ غیبت ستاره‌های جوان در مسابقات باشگاهی

به گزارش ایسنا، مرحله انتخابی المپیک 2020 توکیو در قاره آسیا، از اواسط دی ماه سال جاری در تایلند آغاز می‌شود و شاگردان حمید استیلی به مصاف تیم‌های ازبکستان، کره‌جنوبی و چین می‌روند.

با توجه به از دست رفتن فرصت آماده‌سازی و تغییر و تحولات از تیم ملی امید، حمید استیلی برای جبران نقص‌های موجود، اردویی بلند مدت را برای تیمش در نظر گرفته تا طی مدت زمان حدودا یک ماهه، تیمش را به شرایط آمادگی مطلوب برساند. به همین منظور اردویی خارج از برنامه قبلی برای این تیم تدارک دیده شده که برگزاری آن ملزم به همکاری باشگاه‌هایی مانند استقلال، ذوب آهن، شهرخودرو، سپاهان، فولاد، سایپا، پیکان و ... است که تعداد قابل توجهی از بازیکنان اصلی تیم ملی امید را تشکیل می‌دهند.

اجرای اردویی خارج از برنامه تدوین شده برای تیم ملی امید نیازمند موافقت باشگاه‌هایی است که باید ستاره‌های تاثیرگذار خود را در اوج مسابقات باشگاهی در اختیار این تیم قرار دهند اما تاکنون موافقتی از سوی باشگاه حاصل نشده و حمید استیلی ظرف روزهای آینده و با بازگشت از تایلند با مربیان و مدیران تیم‌ها رایزنی خواهد کرد.

*آغاز اردو از 23 آذر

این اردو با برگزاری هفته پانزدهم لیگ برتر آغاز می‌شود. بازیکنان از روز 23 آذر به اردو ملحق خواهند شد تا اردوی این تیم رفته رفته تکمیل شود. پس از تشکیل اردو، بازیکنان به مدت 48 ساعت اردو را ترک خواهند کرد و 28 آذر در اختیار تیم‌های خود خواهند بود.

* غیبت بازیکنان در هفته هفدهم و جام حذفی

پس از برگزاری هفته شانزدهم لیگ برتر، بازیکنان به اردو بر می گردند اما برای هفته هفدهم لیگ برتر در اختیار تیم‌های باشگاهی خود نخواهند بود  هم‌چنین مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز بدون حضور ملی‌پوشان امید برگزار می‌شود.

غیبت بازیکنان در این مقطع زمانی در تیم‌های باشگاهی که غریب به اتفاق آنان مانند مهدی قائدی، عارف غلامی، مهدی محبی، معراج اسماعیلی، امید نورافکن و ... که جزو بازیکنان ثابت هستند، می‌تواند با مخالفت باشگاه‌ها همراه شود اما برکسی پوشیده نیست که این تیم برای رسیدن به المپیک پس از 44 سال نیازمند همدلی و گذشت از منافع باشگاهی به سود منافع ملی است.

* برگزاری اردوی خارجی

احتمالا تیم ملی حدود یک هفته از اردوی خود را قبل ازعزیمت به تایلند در قطر برگزار خواهد کرد و به دنبال برگزار دو تا سه بازی دوستانه در این مدت زمان است اما هنوز هیچ دیداری قطعی نشده است. به همین دلیل باشگاه‌ها باید قید بازیکنان خود را برای استفاده در لیگ برتر و جام حذفی بزنند.

* دعوت از بازیکنان لژیونر

شاید تیم های باشگاهی ایران به خاطر منافع ملی با برگزاری اردوی تیم ملی امید در خلال مسابقات همکاری کنند، اما تیم‌های خارجی معمولا در برابر این قبیل موارد موضع متفاوتی دارند و بازیکنان خود را نمی‌دهند.

*نخستین بازی تیم ملی

تیم ملی بعد از برگزاری اردوی سه هفته‌ای خود در تهران و دوحه، راهی تایلند می‌شود تا 19 دی ماه نخستین بازی خود را مقابل ازبکستان برگزار کند. این دیدار ساعت 13:45 به وقت تهران در سونگالا، از شهرهای جنوبی تایلند و نزدیک به مالزی برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان